50.000 kroner fra Team Elite til Talentakademi

Lyngby Boldklub modtager 50.000 kroner af Team Elite i støtte til klubbens talentakademi.
Team Elite, der er en organisation, der arbejder for eliteidrætten i Lyngby-Taarbæk Kommune, uddelte i slutningen af sidste uge de årlige støttekroner. Traditionelt har Lyngby Boldklub ligget lunt i svinget til at modtage støtte, og også i år kan klubben høste anerkendelse og støttekroner fra organisationen.
Team Elite har således doneret 50.000 kr til Lyngby Boldklubs Talentakademi, der arbejder med at optimere talenternes hverdag, således at man kan kombinere det at være skoleelev med at være fodboldtalent. Projektet blev søsat i 2012 og blev virkeliggjort i sommeren 2013.
Lyngby Boldklub Talentakademi giver de unge talenter langt bedre betingelser for at udfolde og forløse deres talenter – både på og uden for banen. Det sker blandt andet med træningspas tidligt om morgenen og erstatningsundervisning for fodboldtalenterne. Begge dele bliver rost af spillere, trænere og skoler og nu modtager projektet altså 50.000 kroner til det fremadrettede arbejde.