Lyngby-stime står mål med historien

Med 1-0-sejren over FC Fredericia spillede Lyngby for fjerde gang i træk til nul. Det er ikke sket i divisionerne i 20 år.
Lyngby har gang i en rigtig god periode. De sidste 14 kampe i alle turneringer er endt med 11 sejre, 2 uafgjorte og blot et enkelt nederlag til De Kongeblå. Mere bemærkelsesværdigt er det dog, at Lyngby med de sidste 4 kampe for første gang i 11 år har spillet til nul i fire kampe i streg.
Ikke siden 2002, hvor Lyngby fristede en tilværelse i Danmarksserien, har De Kongeblå spillet 4 kampe uden at lukke et mål ind. Tilbage i 2002 var modstanderne Vanløse, Roskilde, Helsingør, Nivå/Kokkedal og AB70 i en 5-kamps-stime uden nederlag og uden scoringer imod Lyngby.
I Lyngbys divisionshistorie skal man endnu længere tilbage for at finde en lignende stime. Tilbage i sæsonen 1993/1994 præstede Lyngby at spille 4 kampe i perioden 17. oktober-8. november 1993 uden at lukke et mål ind. Ved den lejlighed var det med 2-0 over Ikast og sidenhen 3 gange 0-0 mod OB, Brøndby og AGF.
Klubrekorden i nyere tid for flest kampe uden scoringer imod Lyngby ligger tilbage fra 1988 fra april til maj måned, hvor Lyngby spillede 6 kampe uden at indkassere mål.