Johan Lange glæder sig over pokalsejr

Lyngbys cheftræner Johan Lange glæder sig over sejren over AB, der sender Lyngby videre i DBU Pokalen. Kampen kan bruges fremadrettet, lyder det.
Med en scoring fra Andreas Granskov og to træffere fra Patrick Mortensen sendte Lyngby Boldklub sig selv videre i DBU Pokalen onsdag aften. Det gik ud over lokalrivalerne fra AB Gladsaxe, der i 2. halvleg blev distanceret af et velspillende Lyngby-mandskab.
Netop derfor var det en ganske fornøjet Johan Lange, der efter kampen kunne reflektere lidt over de kongeblås præstation: ”Først og fremmest er vi videre til næste runde, og det er selvfølgelig det primære, for det var derfor vi var her. Så er der selvfølgelig nogle spillemæssige ting, som vi lykkes med i dag” fortæller Johan Lange og uddyber:
”Jeg synes vi bliver mere og mere dominerende som kampen skrider frem. Vi er bedre til at finde de rum på banen som gør, at forskellen mellem de to hold bliver større og større. Så vil jeg også gerne rose Mejer, Lukas og Bror, som kommer ind og spiller fra start for første gang i denne sæson. Det er slet ikke enkelt at gøre det, men de gør det alle sammen godt. Og så holder de nullet dernede i forsvaret, så derfor var det en flot kamp og dejligt at se den del lykkes også” fortæller Johan Lange.
Efter 2-3-nederlaget i Silkeborg var det optimalt at rejse sig med en sejr mod lokalrivalerne: ”Silkeborg-kampen var selvfølgelig en der trak lidt tænder ud, så det var dejligt at vinde. Som sagt tidligere, så er sejre det bedste for alting. Der er ikke nogen ord eller andre ting, som kan erstatte sejre. For sejre giver fornemmelsen af fremgang og derfor så er vi rigtig, rigtig glade” lyder det fra Johan Lange, der vil bruge kampen som selvtillids-boost fremadrettet:
”Den fornemmelse spillerne får af at tingene lykkes, at de finder rummene og finder frem til relationerne, det kan vi tage rigtig meget med fremover. For det er nogle af de ting, som vi rigtigt gerne vil have er kendetegnende for vores hold” lyder det afslutningsvis fra Johan Lange.
Lange og Lyngby skal på banen igen på søndag, hvor Brønshøj venter i NordicBet Ligaen. Køb din billet til opgøret ved at klikke her.