Patrick Mortensen matchvinder mod Skive

Patrick Mortensen blev matchvinder, da de kongeblå søndag eftermiddag mødte Skive IK på udebane. Lyngby var dominerende og vandt opgøret med 1-0.
Lyngby-manager Niels Frederiksen havde valgt at ryste posen lidt i forhold til 0-2-nederlaget til Viborg i midtugen. Lukas Fernandes, Jeppe Brandrup, Ragnvald Soma, Patrick Mortensen og David Boysen var således med fra start. Og det blev sidstnævnte, der fik kampens første mulighed.

Et Lyngby-opspil havnede således hos Boysen efter kun et par minutters spil. Afslutningen fra kantspilleren sad dog lige på hjemmeholdets keeper, men chancen var trods alt et varsel om, hvordan resten af opgøret kom til at forløbe. For selvom Skive, lidt tilfældigt, ramte overliggeren kort efter, så var det Lyngby der sad på både spil og chancer.

En fint spillende Kim Aabech stod bag Lyngbys næste store chance. Endnu engang var det David Boysen, der fik afsluttet og denne gang var det træværket, der reddede Skive. Lyngbys dominans fortsatte helt frem mod pausen, og kort før pausen fik man endelig profiteret af presset.

Lasse Fosgaard rykkede sig fri i højre side af banen og kantspilleren fandt Patrick Mortensen, der fra en position i målfeltet sendte kuglen i nettet til en meget fortjent 1-0-føring ved pausen. Skive kunne i pausen glæde sig over, at de ikke var bagud med mere end en scoring, men det var ikke til at se i starten af 2. halvleg, hvor hjemmeholdet virkede opgivende og frustrerede fra start.

Tre advarsler inden for 9 minutter fortæller historien om et hjemmehold, der ikke rigtigt troede på comebacket. Lyngby fortsatte ufortrødent dominansen, og Kim Aabech kunne have udbygget føringen efter en stor mulighed i starten af 2. halvleg.

Siden da fik Skive etableret noget der mindede om et pres, men de kongeblå holdt stand og sikrede sig en sejr på 1-0. Med sejren haler Lyngby ind på de forreste hold i NordicBet Ligaen, der alle spillede uafgjort søndag og dermed tabte point til de kongeblå, der skal i aktion igen allerede på onsdag på udebane mod FC Fredericia.

Match Facts:

Skive IK – Lyngby BK 0-1 (0-1)
0-1 Patrick Mortensen (41)

Lyngbys startopstilling: 16. Lukas FERNANDES, 3. Ryan JOHNSON LAURSEN, 6. Frederik KRABBE, 8. Robin NILSSON, 9. Lasse FOSGAARD (<-> Yussuf YURARY POULSEN (63)), 10. Kim AABECH, 11. Patrick MORTENSEN (<-> Rasmus NIELSEN (82)), 14. Ragnvald SOMA, 15. Fanol PERDEDAJ, 20. Jeppe BRANDRUP, 21. David KATZ BOYSEN (<-> Frederik GYTKJÆR (75)).

Advarsler:
Jeppe Brandrup (37), Lyngby Boldklub