Ung trup skal levere overraskelsen

Onsdag aften får Lyngby Boldklub besøg fra Superligaen, når AGF gæster Lyngby Stadion i DBU Pokalens 8.dels-finaler. Manager Niels Frederiksen har udtaget 19 spillere til kampen.
Den gode gamle landspokalturnering er altid et tilløbsstykke for fans. DBU Pokalen, som turneringen nu hedder, byder hvert år på overraskelser, godt spil og Superliga-mandskaber, som på den ene eller anden måde bliver overraskede over, hvor store kvaliteter der findes i de lavere rækker.
Helt så stort et overraskelsesmoment besidder onsdagens aftenkamp mellem Lyngby og AGF nok ikke – det er trods alt ikke lang tid siden, at de to hold befandt sig som daglige konkurrenter i Superligaen. Og netop i Superligaen er AGF fortsat på den rejse, som på trods af mange gode år i toppen af dansk fodbold måtte tage sin begyndelse i den næstbedste række – ligaen, som Lyngby nu ligger i. AGF er i den grad tilbage på landskortet og med en række flotte resultater i bagagen er smilet atter tilbage i den fodboldgale by.
Efter en god sæsonstart er Lyngby gået lidt i stå. To dårlige resultater mod FC Hjørring og Viborg FF er bestemt ikke den bedste optakt til en kamp, der for alvor dufter af Superliga-niveau. Lyngbys spil skal selvsagt højnes og kampen mod FC Hjørring skal formentlig slettes fuldstændig fra hukommelsen – ellers kan man meget vel få ørene i AGF-maskinen.
Pokalkampe har dog altid sit eget liv, og derfor betyder det ofte langt mindre, hvilken form og hvilke resultater, som klubberne kommer til kampene med. På den måde er kampen mod AGF en kærkommen oase for de kongeblå, som trænger til lidt succes oven på en hård uge. Et godt resultat kan betyde meget for selvtilliden og tilgangen til de kommende udfordringer i Betsafe Ligaen. Og med den ukendte pokal-faktor er det måske ikke usandsynligt, at de unge Lyngby-spillere kan få det sidste boost til at levere en mandfolkepræstation mod AGF. Med andre ord: Alt kan ske i DBU Pokalen.
Til at levere overraskelsen har manager Niels Frederiksen udtaget 19 spillere, hvoriblandt der findes en del unge navne. Jeppe Tverskov og Frederik Gytkjær kan således få debut for de kongeblås førstehold, mens truppen også inkluderer unge talenter som Jasin Khayat, Nicolai Johannesen, Bror Blume, Alexander Green, Yussuf Poulsen, Uffe Bech, Lukas Fernandes og Ryan Johnson Laursen. Sammen med etablerede navne som Morten Karlsen, Frederik Krabbe og Kim Aabech skal de forsøge at sparke Lyngby videre mod AGF – kampen fløjtes igang klokken 19.00.
Truppen mod AGF:
1. Nicklas Højlund, 3. Ryan Johnson Laursen, 5. Rasmus Nielsen, 6. Frederik Krabbe, 7. Uffe Manich Bech, 8. Morten Karlsen, 10. Kim Aabech, 11. Patrick Mortensen, 15. Fanol Perdedaj, 16. Lukas Fernandes, 17. Yussuf Yurary Poulsen, 18. Jeppe Tverskov, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 23. Nicolai Johannesen, 25. Alexander Green, 26. Frederik Gytkjær, 29. Jasin Khayat