Uofficiel debut til Bille i kongeblå sejr mod Vejle BK

På et regnvådt Lyngby Stadion tog reserveholdet imod en anden traditionsklub i form af Vejle Boldklub. På hjemmeholdets vegne var der spændende nyt på spillerfronten, da Nicki Bille startede i front for første gang i sin uofficielle debut for klubben.
Kampen startede i et ganske højt tempo med mange dueller og ikke meget poleret spil. Der skulle dog kun gå to minutter før bolden lå i Vejles netmasker. Bolden blev slået i dybden i højre side til Daniel Stückler, der sendte bagud i feltet, hvor Kristian Lindberg på fornem vis klaskede bolden i kassen. 1-0 til De Kongeblå! Efter den scoring satte hjemmeholdet sig mere på spillet, og efter små ti minutter fik Nicki Bille sin første gode mulighed i Lyngby-trøjen. Bille blev stukket fri i dybden og fik driblet Vejles målmand, men sendte desværre bolden i sidenettet.

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

Efter 20 minutter tilspillede hjemmeholdet sig endnu en god chance, da Stückler spillede Daniel Soidik fri i dybden, men Vejle-keeperen reddede med en udmærket fodparade. Vejles første chance kom efter et frispark i venstre side i det 22. minut. Hollberg lagde den indover, og bolden landede for fødderne af en Vejle-spiller midt i det lille felt, men sparket ramte ikke kassen. Lyngbys sidste chance i 1. halvleg tilfaldt Stückler, der blev spillet igennem centralt, men desværre fik han afsluttet lige på Vejles målmand.
Der skulle desværre kun gå seks minutter af 2. halvleg, før Vejle fik udlignet. Gæsterne spillede sig igennem centralt og stod pludselig alene med Oliver Funch i Lyngby-målet. Vejle-spilleren tøvede ikke og bankede bolden op i nettaget forbi en sagesløs Funch. I det hele taget, efter en Lyngby-domineret 1. halvleg, startede Vejle 2. halvleg med mest intensitet og aggressivitet. To minutter efter udligningen var Vejle også tæt på at bringe sig foran. Efter et hjørnespark landede bolden for fødderne af en Vejle-spiller, der sendte et godt spark afsted mod den nærmeste krog. Kun en fremragende redning af Funch forhindrede en Vejle-føring.
Efter 62 minutter begyndte Lyngby-holdet igen at få bedre styr på kampen, og efter en periode med godt spil blev Bille endnu engang sendt i dybden alene med Vejles keeper. Vejle-keeperen reddede dog flot med sit venstreben. Kort efter blev Bille taget ud efter en lovende uofficiel debut i den kongeblå trøje.
Efterfølgende spillede hjemmeholdet sig frem til en del halve chancer, dog uden det blev rigtig farligt. Det blev det imidlertidig efter 77 minutter, hvor Mads Carlsson sendte et snorlige indlæg ind i hovedet på Emil Kornvig, men endnu engang stod Vejles målmand i vejen for en scoring. Bedst som man ikke troede, den forløsende scoring ikke ville komme, så lykkedes det for De Kongeblå, og det blev en flot en af slagsen. Adam Sørensen modtog bolden i venstre side og fandt med en lækker, lille aflevering Kornvig, der resolut sparkede bolden i mål i det korte hjørne til 2-1 for hjemmeholdet. Ganske fortjent. Den stilling holdt til slut på trods af et hårdt tryg fra Vejle i de sidste minutter. Dermed vandt Lyngby Boldklub 2-1 over Vejle Boldklub i reserveligaen. Næste kamp for reserveholdet er den 10. september, hvor Lyngby-mandskabet rejser til Helsingør for at spille mod FC Helsingør.

Du kan følge de kongeblå drenge helt tæt på i første afsnit af vores dokumentarserie “Sammen For Lyngby”.

Det finder du ved at klikke lige her.

Reserveliga: Lyngby Boldklub – Vejle Boldklub 2-1 (1-0)
2′ 1-0 Kristian Lindberg
Pause’ LBK udskiftninger: Daniel Stückler (ud) – Rasmus Beyer (ind), Daniel Soidik (ud) – Karim El Haddouchi (ind)
51’ 1-1 Vejle BK
63’ LBK udskiftninger: Nicki Bille (ud) – Emil Kornvig (ind), Kristian Lindberg (ud) – Marius Chistiansen (ind) og Marcus Backmann (ud) – Emil Bodholt (ind)
81’ Karim El Haddouchi (gult kort)
84’ 2-1 Emil Kornvig
Lyngby Boldklub startopstilling:

Kristian Lindberg – Nicki Bille – Daniel Stückler

Adam Sørensen – Magnus Westergaard – Mads Carlsson – Daniel Soidik

Nicklas Mouritsen – Frederik Winther  – Marcus Backmann

Oliver Funch

Bænken: Mads Højlund, Karim El Haddouchi (ind pause’), Emil Bodholt (ind 63’), Marius Christiansen (Ind 63), Emil Kornvig (ind 63), Rasmus Beyer (ind pause’) og Alexander Jensen.
Læs også: Lyngby Boldklub inviterer til fodboldfest og fælles fanmarch ved Liv i Lyngby
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – Afsnit 1
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.