Herolind Shala skifter til IK Start

Herolind Shala vender hjem til norsk fodbold og skifter til IK Start i den bedste norske række.
Det sker efter knap et år i stalden hos De Kongeblå, hvor Shala har spillet i alt tyve kampe og scoret to mål for Lyngby Boldklub. Nu er tiden på Lundtoftevej dog slut, idet IK Start og Lyngby Boldklub har aftalt en transfer, der sender spilleren nordpå til Kristiansand:
”Transferen skal ses i lyset af vores mål om økonomisk ansvarlighed, for der er ingen tvivl om, at vi har været glade for at have Herolind Shala i klubben. Han er en dygtig spiller, som har gjort alt hvad han kunne for Lyngby, og derfor er vi også glade for at kunne sende ham godt videre til norsk fodbold, hvor han nu skal hjælpe IK Start. Vi ønsker Shala alt det bedste i fremtiden” lyder det fra sportsdirektør Birger Jørgensen.
Herolind Shala kom til Lyngby i slutningen af transfervinduet sidste år efter at have tilbragt tre år uden for Skandinavien hos henholdsvis Kasimpasa, Slovan Liberec og Sparta Prag. Nu går turen så tilbage til Norge for Shala, der vil huske tilbage på tiden i Lyngby med positive minder:
”Jeg vil gerne takke fans, spillere og klub for en god tid i Lyngby Boldklub. Det har været en stor fornøjelse at trække den blå trøje over hovedet, og spille for Lyngby, og jeg ønsker alle i og omkring klubben alt godt i fremtiden” lyder det fra Herolind Shala.
26-årige Shala fik sit fodboldmæssige gennembrud i netop norsk fodbold hos Odd, der siden solgte offensivspilleren til Sparta Prag. Udover de klubmæssige meritter på fodboldcv’et er Shala også aktuel landsholdsspiller for Kosovos landshold.
Lyngby Boldklub ønsker Herolind Shala held og lykke fremover.
Læs også: Ikke fornyede sæsonkortpladser er nu frie – Køb dit sæsonkort nu
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Læs også: Vi har rundet 300 tilmeldte i “De Små Vikinger” – Kom og vær med
Læs også: Lyngby Porcelæn bliver kongeblå partner og præsenterer “Kampens Lyngby-spiller”
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.