Snævert nederlag i 7-målskamp for reserveholdet

Søndag åbnede førsteholdet sæsonen mod Hvidovre IF på Lyngby Stadion, og i går skulle reserveholdet så spille deres første kamp, hvor SønderjyskE var på besøg. Lyngby stillede op med en god blanding af førsteholdsspillere, men også mange af de unge fik chancen fra start. Blandt andet fik Jesper Christjansen, Jeppe Kjær og Rezan Corlu nogle minutter i benene, som har døjet med skader på det seneste. Unge kongeblå talenter som Mads Carlson, Emil Bodholdt-Larsen og Oskar Snorre fik også noget værdifuld kamptræning.
Desværre fik De Kongeblå ikke den bedste start. Det lignende ellers en fin begyndelse, men efter otte minutter kom SønderjyskE foran, da en mand kom forrest på et indlæg og snittede bolden i mål i fjerneste hjørne. Minuttet efter var den gal igen, da forsvaret blev fanget højt i banen, og endnu et skarpt indlæg fandt en SønderjyskE-mand, der tæt under mål kunne sende den op i nettaget. I det 12. minut blev mareridsstarten så rundet af, da udeholdet scorede deres tredje mål efter et hjørnespark. Et hjørne nåede til bagerste stolpe, hvor den blev headet på tværs, og her stod en SJE-mand klar, og han kunne heade den i mål til en 3-0-føring.
Generelt var udeholdet bedst i første halvleg, og især på standarder var de rigtig farlige. Men de kongeblå drenge fik samlet sig efter den horrible start, og mod slutningen af halvlegen fik de spillet sig tilbage i opgøret. Kort før pausen blev et hjørnespark slået mod forreste stolpe, og her dukkede Jelle op og headede den i mål bag en chanceløs SJE-målmand. Bare få minutter senere slog De Kongeblå til igen. Endnu et godt slået hjørnespark førte til en afslutning, som udeholdets målmand kun kunne halvklare, og Bodholdt var hurtigst over returen, hvor han hårdt kunne sparke den i mål. Dermed kunne de to hold gå til pause med stillingen 3-2 til Sønderjyske, i en halvleg hvor de kongeblå spillere kæmpede sig flot tilbage efter noget af skidt start.

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

Lyngby-holdet kom effektivt ud til anden halvleg, hvor Carlson kom til baglinjen og lagde en bold af med hælen, som førte til et indlæg, der fandt Michael Lumb i bagrummet. Fra den position kunne have brage bolden i mål til udligning, og dermed var stillingen 3-3. Anden halvleg blev en mere lige forestilling, men dog uden de store chancer. Efter 67 minutter havde udeholdet bolden i netmaskerne, men der blev fløjtet for offside. Det blev der desværre ikke få minutter senere, da SønderjyskE slog endnu et godt indlæg efter en omstilling, der nåede helt til bagerste stolpe, hvor en SJE-spiller stod klar til at bringe gæsterne foran 4-3.
I den resterende del af kampen forsøgte Lyngby-holdet sig med et pres mod SønderjyskE-enden, men den sidste skarphed og kvalitet manglede i spil og afslutninger, og derfor endte kampen med en 4-3-sejr til gæsterne fra Sønderjylland. Det var dog en værdifuld kamp for De Kongeblå, hvor masser af spillere fik solide minutter i benene, og mange af de unge spillere blev testet på et højt niveau mod en god mostander. Næste opgave for reserveholdet bliver den 13. august, hvor Esbjerg fB gæster Kongens Lyngby.
Næste hjemmekamp for De Kongeblå er topkampen mod Silkeborg IF, der gæster Lyngby Stadion søndag den 5. august kl. 13:45. Der er åbnet op for billetsalget, hvor du kan sikre din billet fra bare 70 kr. her. Vil du have alle minderne med fra Lyngby Stadion med, så kan du købe sæsonkort fra bare 75 kr. om måneden lige her.
Reserveliga: Lyngby Boldklub – SønderjyskE 3-4 (2-3)
0-1 SønderjyskE
0-2 SønderjyskE
0-3 SønderjyskE
1-3 Jesper Christjansen
2-3 Emil Bodholdt-Larsen
3-3 Michael Lumb
3-4 SønderjyskE
Startopstilling 1. halvleg

Mads Carlson – Jeppe Kjær – Herolind Shala
Rezan Corlu – Mohammed Saeid – Jesper Christjansen
Michael Lumb – Frederik Winther – Emil Bodholdt – Tobias Bak
Oskar Snorre

Startopstilling 2. halvleg

Esben Wolf – Emil Kornvig – Herolind Shala (ud 55′)
Michael Lumb – Mohammed Saeid – Karim El Haddouchi – Mads Carlson
Frederik Winther – Emil Bodholdt – Daniel Soidik
Oskar Snorre

Bænk: Rasmus Beyer (ind 55′) og Oliver Funch (ikke benyttet)
Læs også: Ikke fornyede sæsonkortpladser er nu frie – Køb dit sæsonkort nu
Læs også: 1-1 i sæsonpremieren mod Hvidovre IF
Se også: VIDEO – Strudal: Der bliver arbejdet benhårdt
Læs også: Lyngby Porcelæn bliver kongeblå partner og præsenterer “Kampens Lyngby-spiller”
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.