Lyngby Boldklub tilbyder Nicki Bille en frisk start

Lyngby Boldklub er blevet enige om en 1-årig kontrakt med angriberen Nicki Bille Nielsen, der vender tilbage til dansk fodbold for at få en frisk start på karrieren.
Den 30-årige angriber, der senest har været i græske Panionios, skifter til De Kongeblå på en fri transfer, og selvom det er en angriber med en vis historik uden for banen, er cheftræner Mark Strudal glad for at tilknytte Nicki Bille, som han ser som et stort navn, der bliver tilføjet til NordicBet Ligaen. De to arbejdede senest sammen i FC Nordsjælland, hvor Nicki Bille for alvor slog igennem i Superligaen fra 2008 til 2010:
”Nickis fodboldkvaliteter kan man ikke stille spørgsmålstegn ved. Han er en fuldblodsangriber, der arbejder stenhårdt, kan score mål og stresse et forsvar. Når Nicki er landet, kommet i form og er klar til at spille, får vi en dygtig angriber med erfaring fra udlandet, som kan tage konkurrencen op med de dygtige angribere vi ellers råder over. Så vi er glade for at byde Nicki velkommen til klubben, og tror på han kan give os en hel masse” fortæller cheftræner Mark Strudal.

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

Lyngby bekendte og afklarede med fortiden
Han og Lyngby Boldklub er naturligvis bekendte med den historie, som Nicki Bille kommer til klubben med. Fortiden kan man som bekendt ikke ændre, men både klub og spiller har fokus på fremtiden og på at få Nicki Bille tilbage til det, det handler om – nemlig fodbolden:
”Vi kender fuldt ud den pakke, vi får med Nicki, og vi har selvfølgelig også noteret alle de mange holdninger, der er til en person som Nicki. Til det vil jeg egentlig bare sige, at vi her har at gøre med en ung mand, der klart giver udtryk for, at han ønsker en frisk start i hjemlige omgivelser, med sin familie tæt på og at Nicki stoler 100% på, at Mark og Christian kan få ham tilbage på banen og spille fodbold igen” fortæller bestyrelsesformand Tommy Petersen og fortsætter:
”Det bliver en frisk start, som Nicki og vi ønsker det, og som vi kan være med til at give ham. Nicki er en ung mand med et stort fodboldtalent, og mange af os i Friends of Lyngby kender godt til det at have behov for en ’second chance’ og blive hjulpet videre. Det er noget vi tror på, og som vi har gode erfaringer med fra erhvervslivet”,
”Nicki vil tilbage til København og have ro på sit familieliv, genrejse sin fodboldkarriere og sit image. Det er også en del af aftalen, at vi hjælper Nicki i gang med en træneruddannelse, så der også er fokus på fremtiden. I fællesskab synes vi, at vi har ramt en god pakke, der motiverer Nicki, og samtidig motiverer os som klub til at hjælpe Nicki tilbage på banen, så han kan hjælpe os sportsligt” fortæller Tommy Petersen.
Nicki Billes fodboldkarriere tæller fodboldophold i Grækenland, Spanien, Norge, Italien, Frankrig, Polen og naturligvis Danmark. Mest succes har angriberen haft i FC Nordsjælland, Esbjerg, spanske Elche og naturligvis i Rosenborg, hvor angriberen leverede så godt, at det kastede en landsholdsdebut af sig for det danske A-landshold.
Nu står det så på fodbold hos De Kongeblå, der har givet angriberen rygnummer 16 og en kontrakt frem til sommeren 2019.
De Kongeblå starter sæsonen ud mod Hvidovre IF på Lyngby Stadion søndag den 29. juli kl. 13:45. Der er åbnet op for billetsalget, hvor du kan sikre din billet fra bare 70 kr. her. Skulle du have interesse for at følge hele rejsen med Lyngby Boldklub, kan du købe sæsonkort fra bare 75 kr. om måneden lige her.
Læs også: Ikke fornyede sæsonkortpladser er nu frie – Køb dit sæsonkort nu
Læs også: Lyngby Boldklub skriver med endnu et kongeblåt talent
Læs også: Emilio Simonsen forlænger aftale med Lyngby Boldklub
Læs også: Offensivt kongeblåt talent forlænger med Lyngby Boldklub
Læs også: Lyngby og Ørnskov forlænger samarbejdet
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.