VIDEO – 4-1-sejr mod Landskrona BoIS i sidste testkamp

Endnu en gang viste det danske sommervejr sig fra sin bedste side, da Lyngby Boldklub skulle spille sidste testkamp på Lyngby Stadion mod Landskrona BoIS inden sæsonpremieren mod Hvidovre IF søndag den 29. juli kl. 13:45. Der var tændt op i grillen på Lyngby Stadion, og en god mængde kongeblå fans havde fundet vej til Lundtoftevej for at se De Kongeblå pudse formen af.
Opgøret startede meget lige, hvor begge hold havde svært ved at kombinere sig igennem til de helt store chancer. Landskrona havde kampens første forsøg, som Mikkel Andersen dog reddede med sikre hænder i Lyngby-målet. Efter et kvarter havde Jeppe Kjær en stor chance for at bringe De Kongeblå foran, da han var alene igennem med den svenske målmand. Desværre blev hans forsøg reddet, og dermed stod kampen stadig 0-0.
Den stilling blev der dog ændret ved efter en lille halv time. Gæsterne havde frispark udenfor feltet, og fra den position kunne en svenske spiller skyde bolden direkte i mål til svensk føring. Lyngby svarede dog godt igen, og de fortsatte deres heftige og aggressive pres, hvilket førte til en stor chance til Kristian Lindberg. Kjær pressede målmanden, og derfor endte kuglen hos Lindberg, men hans afslutning ramte målmandens hånd, og Martin Ørnskov kunne efterfølgende ikke få nok kraft på hans afslutning på returen så stadig føring til udeholdet.
Med lige over syv minutter til pause havde Lyngby endnu en god chance. Mathias Hebo fandt Kjær tæt under mål, men den svenske målmand diskede op med en rigtig god redning, der holdt De Kongeblå fra at udligne. Fornuftigt Lyngby-spil ellers. Kort før pausen havde hjemmeholdet bolden i mål. Nicklas Mourtisen var hurtig over en retur udenfor feltet, og her fra fandt han Kjær i det lille felt, der prikkede bolden i mål, men desværre blev der fløjtet for offside.
Fra anden halvlegs start kom Lyngby godt udover stepperne, og de havde faktisk bolden i mål allerede efter to minutters spil. Det var Daniel Stückler, der kunne prikke bolden i mål på bagerste stolpe, men der blev fløjte for offside. De Kongeblå fortsatte presset og det aggressive spil, og de var spildominerende, men stik imod spil og chancer, var det Landskrona, der fik en friløber. Heldigvis var Mikkel Andersen hurtigt ude, og han diskede op med en flot redning. Efter 63 minutter fik hjemmeholdet endelig belønning for det gode spil, og det var Lindberg, der fik scoret for De Kongeblå. Han skød fra distancen, og hans skud fik en lille afretning, der gjorde den svenske målmand ikke kunne håndtere den, og så var der udlignet.

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

Det tændte virkelig Lyngby-drengene, og de fortsatte ufortrødent, hvilket også førte et føringsmål med sig blot fire minutter efter den første Lyngby-scoring. Hebo fandt Daniel Stückler, der fik afsluttet, men hans afslutning blev mere en aflevering, som Gus kunne brage i mål til Lyngby-føring. De Kongeblå havde virkelig fået spillet til at rulle, og med ti minutter igen kunne Kevin Tshiembe score til 3-1. Et perfekt skruet hjørnespark lå lige til ham, og han steg højt til vejrs og pandede kuglen i mål. Med få minutter tilbage af kampen afsluttede Herolind Shala festen. Lyngby-holdet kombinerede flot, og til sidst kunne Shala fra en god position i feltet på fornem vis skyde bolden modsat af sig selv og i mål til 4-1 til Lyngby.
Dermed endte det med at blive en særdeledes lækker lørdag eftermiddag, hvor De Kongeblå vandt 4-1 på mål af Lindberg, Marcussen, Tshiembe og Shala. Næste opgave er ligapremieren, hvor Hvidovre IF venter søndag den 29. juli kl. 13:45 på Lyngby Stadion. Du kan allerede nu købe billet til opgøret, og det kan du gøre ved at klikke lige her.
Lyngby Boldklub – Landskrona BoIS 4-1 (0-1)
0-1 Landskrona BoIS
1-1 Kristian Lindberg
2-1 Gustav Marcussen
3-1 Kevin Tshiembe
4-1 Herolind Shala
Startopstilling 1. halvleg

Kristian Lindberg – Jeppe Kjær – Rezan Corlu (ud 23′)
Nicklas Mouritsen – Martin Ørnskov – Mathias Hebo – Lasse Fosgaard
Michael Lumb – Nicolai Geertsen – Oliver Lund
Mikkel Andersen

Startopstilling 2. halvleg

Kristian Lindberg (ud 75′) – Daniel Stückler – Gustav Marcussen
Adam Sørensen – Mohammed Saeid – Mathias Hebo – Lasse Fosgaard (ud 65′)
Nicolai Geertsen (ud 65′) – Martin Ørnskov – Oliver Lund
Mikkel Andersen

Bænk: Gustav Marcussen (ind 23′), Mads Carlson (ind 65′), Kevin Tshiembe (ind 65′), Herolind Shala (ind 75′) og Oskar Snorre (ikke benyttet).
Læs også: Ikke fornyede sæsonkortpladser er nu frie – Køb dit sæsonkort nu
Læs også: Billetsalget til sommerens kampe er åbnet!
Læs også: Lyngby Boldklub introducerer ny børneklub – “De Små Vikinger”
Læs også: Kampprogram fastlagt – Lyngby starter hjemme i lokalopgør mod Hvidovre
Læs også: Sommerens femte tilgang er landet
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.