Offensivt kongeblåt talent forlænger med Lyngby Boldklub

Tilbage i marts måned forlængede Lyngby med et af klubbens store talenter, da Emilio Simonsen satte underskriften på en forlængelse frem 2021. Nu er det så Mads Carlsons tur, som forlænger med De Kongeblå. Carlson havde sin fodboldopvækst i Lyngby fra U13-15, og sidste år var han en del af U19-holdet for De Kongeblå. Cheftræner Mark Strudal ser en ung mand med nogle solide kvaliteter, som har grebet chancen, da den blev præsenteret for ham:
“Jeg er glad for at lave en aftale med en af vores unge spillere, som jeg synes, er rigtig spændende og lovende. Han var med i de første træningskampe, og han var en af de unge, der viste sig rigtig godt frem. Han var modig i den forstand, at han ville have fat i kuglen, og han har varme i fødderne samt et blik for spillet. Han har også noget af den her fandenivolskhed, som vi skal bruge i vores pres. Han gav et rigtig positivt indtryk, inden han tog på ferie, hvor det er godt at have ham tilbage og nu på kontrakt” siger Mark Strudal og tilføjer:
“Jeg er glad for, at vi som klub kan producere noget fra egne rækker, og som på sigt også kan vise sig at være bæredygtigt. Der er Mads (Carlson, red.) en af dem, vi tror på, der kan gøre det, og det er en belønning for hårdt arbejde gennem længere tid, hvor han virkelig greb chancen, da den opstod” lyder det fra den kongeblå cheftræner.

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

Sportsdirektør Birger Jørgensen er glad for, at endnu et talent forlænger med klubben, og han har roser til overs for den unge spiller. Carlson har  taget den et nøk op her i opstarten, og han kan se en fin karriere for den unge offensivspiller, hvis han beholder arbejdshandskerne på og husker den rigtige indstilling:
“Carlson har altid været en dygtig og talentfuld spiller – hvis han kan lære at konvertere det, til det vi kalder ”voksen fodbold”, så har han absolut mulighed for en fin karriere – og på den korte tid før ferien, så vi både til træningerne og de første træningskampe, at Carlson havde tænkt sig at ”knække koden” – nu skal han bare arbejde hårdt, så kommer belønningen, men der ligger mange træningstimer og hårde kampe forud først” lyder det fra sportsdirektør, Birger Jørgensen.
Carlson og resten af det kongeblå mandskab starter sæsonen ud mod Hvidovre IF på Lyngby Stadion søndag den 29. juli kl. 13:45. Der er åbnet op for billetsalget, hvor du kan sikre din billet fra bare 70 kr. her. Skulle du have interesse for at følge hele rejsen med Lyngby Boldklub, kan du købe sæsonkort fra bare 75 kr. om måneden lige her.
Læs også: Emilio Simonsen forlænger aftale med Lyngby Boldklub
Læs også: Lyngby og Ørnskov forlænger samarbejdet
Læs også: Daniel Stückler vender tilbage til De Kongeblå
Læs også: Lyngby lejer offensive kræfter i AS Roma
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.
Foto (c) fodboldbilleder.dk