1-1 i chancerig kamp mod FC Roskilde

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Solen stod højt på Lyngby Stadion, hvor der skulle spilles træningskamp mod FC Roskilde i næstsidste test inden sæsonstart søndag den 29. juli kl. 13:45 mod Hvidovre IF. Lyngby-holdet var mødt op bestående af en trup på 19 mand, og de 11 der startede kampen, de havde god energi og lyd på, hvor de pressede som en enhed.
De Kongeblå startede kampen med et heftigt pres, der gjorde FC Roskilde ikke fik sat mange afleveringer sammen, før en Lyngby-mand opsnappede bolden, og Lyngby var klart bolddominerende i kampens indledning. Der var også flere momenter, hvor der lige manglede det sidste, før det blev rigtig farligt. Både Emilio, Hebo, Lindberg og Stückler havde gode forsøg mod Roskilde-målet inden for den første halve time, men udeholdets målmand fik afværget alle gange. Det var dog et Lyngby-hold, der lignede en enhed i både angreb og forsvar.

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

I pausen blev der skiftet fem mand, hvor Gustav Marcussen, Michael Lumb, Jesper Christjansen, Jeppe Kjær og Oskar Snorre kom ind. Nicolai Geertsen, Daniel Stückler, Martin Ørnskov, Kristian Lindberg og Mikkel Andersen er gik ud. Roskilde kom bedst fra start i anden halvleg, hvor de ramte overliggeren, og de havde et skud snært forbi, men stillingen forblev 0-0. Der var virkelig fart over feltet i starten af anden halvleg. Først var Kjær tæt på, og bare få øjeblikke havde Roskilde en kæmpe chance, som Snorre reddede på fornem vis. I samme minut afsluttede Kjær fra en spids vinkel i Roskilde-enden, men målmanden klarede til hjørne.
Efter 62 minutter fik Roskilde straffe efter tumult i feltet, og de bragte sig foran 1-0 på det straffespark. Lyngby tog taktstokken efter det, og Kjær var lige ved at på en stor chance, men hans skud blev blokeret i sidste øjeblik. Med godt et kvarter igen fik Marcussen scoret for De Kongeblå, men der blev desværre fløjtet for offside. Lyngby fortsatte presset, og med lige omkring ti minutter igen gav det pote. Et indlæg blev clearet, men lige ud til Corlu, som på fornem vis kanonerede bolden i nettet til udligning. Flot scoring! Dermed var der balance i regnskabet. Lige før den ordinære tid rendte ud, så var Roskilde tæt på at score, men en Snorre i fuld længde holdt dem fra at score. Der blev ikke scoret mere i kampen, og dermed endte det med remis mellem de to hold. Næste kamp for De Kongeblå er på lørdag den 21. juli kl. 16:00, hvor Landskrona Bois gæster Lyngby Stadion.
Lyngby Boldklub – FC Roskilde 1-1 (0-0)
0-1 Nicolai Vallys (Straffe)
1-1 Rezan Corlu
Startopstilling 1. halvleg

Kristian Lindberg – Daniel Stückler – Emilio Simonsen
Martin Ørnskov – Rezan Corlu – Mathias Hebo
Nicklas Mouritsen – Nicolai Geertsen – Mathias Tauber – Lasse Fosgaard
Mikkel Andersen

Startopstilling 2. halvleg

Gustav Marcussen – Jeppe Kjær – Emilio Simonsen (ud 60′)
Jesper Christjansen – Rezan Corlu (ud 80′) – Mathias Hebo (ud 73′)
Michael Lumb – Nicklas Mouritsen – Mathias Tauber – Lasse Fosgaard
Oskar Snorre

Bænk: Oliver Lund (ind 60′), Kim Ojo (ind 80′) og Mohammed Saeid (ind 73′).
Læs også: Ikke fornyede sæsonkortpladser er nu frie – Køb dit sæsonkort nu
Læs også: Lyngby Boldklub introducerer ny børneklub – “De Små Vikinger”
Læs også: Kampprogram fastlagt – Lyngby starter hjemme i lokalopgør mod Hvidovre
Læs også: Sommerens femte tilgang er landet
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram og Twitter.