Lyngby Boldklub afskediger Thomas Nørgaard

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Lyngby Boldklub har valgt at stoppe samarbejdet med cheftræner Thomas Nørgaard. Bruddet sker efter en god tænkepause, hvor Lyngby Boldklub har evalueret forårets præstationer både på og uden for banen. Og selvom klubben med vinterens konkurstrussel in mente ikke har leveret de bedste arbejdsbetingelser, er konklusionen, at der skal nye kræfter til på cheftrænerposten.
Som bekendt endte det til slut med, at holdet rykkede ud af Superligaen efter to nederlag til Vendsyssel FF. Fremtiden bliver med et nyt trænerteam, fortæller sportsdirektør Birger Jørgensen:
”Vi har i dag valgt at afskedige Thomas Nørgaard. Som klub har vi behov for nyt blod i trænerstaben. Thomas havde bygget sit eget team op, men vi tror ikke på, at de kan føre os tilbage i Superligaen. Og så er det også fair nok at sige stop. Derfor siger vi tak for denne gang og starter på en frisk med et nyt cheftrænerteam, som vi præsenterer på et senere tidspunkt. Lige nu takker vi Thomas Nørgaard for hans indsats for os gennem de sidste tre år og ønsker ham held og lykke med fremtiden” siger Birger Jørgensen.
Thomas Nørgaard udtaler:
”Jeg har været rigtig glad for mine tre år i Lyngby Boldklub. Det er en klub med hjerte og sjæl, en klub som jeg godt kunne se mig selv have fortsat i under de rigtige omstændigheder. Klubben har dog ønsket at viske tavlen ren for at kunne starte en ny fortælling. Det er en del af gamet, hvilket jeg accepterer. Vi har været igennem et noget utraditionelt forår, men på trods af det har jeg masser af gode oplevelser, som jeg tager med mig videre, og jeg ønsker Lyngby Boldklub al muligt held og lykke fremadrettet” siger Thomas Nørgaard.
Thomas Nørgaard kom til Lyngby fra et job i AB forud for 1. divisions-sæsonen 2015/16, der som bekendt endte med oprykning til Superligaen og bronzemedaljer i den efterfølgende premieresæson. Nørgaard startede som assistenttræner under David Nielsen, men han fik i slutningen af september 2017 overdraget nøglerne til cheftrænerkontoret, da David Nielsen tog til AGF.
Lyngby Boldklub siger ligeledes farvel til førsteassistent Max Mölder samt assistenttræner Stephen Foyston, der også stopper i klubben. Lyngby Boldklub takker for indsatsen og ønsker dem alle held og lykke i fremtiden.