Lyngby Boldklub forstærker sig kommercielt trods nedrykning

Den kommercielle del af Lyngby Boldklub styrkes med tilgangen af en kommerciel direktør. Andreas Byder tiltræder med øjeblikkelig virkning og skal sammen med det øvrige kommercielle hold forløse Lyngbys kampdags- og sponsorpotentiale.

Det er sjældent, at man opgraderer efter en nedrykning til 1. division, ikke desto mindre er det, hvad man gør i den kongeblå fodboldklub nord for København. Mantraet i Lyngby Boldklub er ”Vi skal have hele byen med”, og til at forløse den strategi har klubben forstærket ledelsen med ansættelsen af Andreas Byder som kommerciel direktør.

Ledelsen i Lyngby Boldklub på CEO-niveau deles dermed i fremtiden mellem to personer – Andreas Byder og Birger Jørgensen, der får titel af Sportsdirektør, og som fremover får mulighed for udelukkende at fokusere på det sportslige område. Andreas Byder er – ligesom Birger Jørgensen – en af de nye klub-delejere ”Friends of Lyngby”.

”Vi har haft en CEO-partner til Birger Jørgensen på to-do-listen i et stykke tid nu, og vi er glade for at Andreas har takket ja til udfordringen. Vi skal være lige stærke på den sportslige del af virksomheden som på den kommercielle. Derfor er to direktører også nødvendigt. Vi vil gerne vise hele byen og fodbold-Danmark, at vi fortsætter vores projekt her i Lyngby, selvom det var en kold dukkert med nedrykningen forleden”, siger bestyrelsesformand Tommy Petersen.

Andreas Byder har grundet et stort kongeblåt hjerte allerede hjulpet klubben gratis på daglig basis gennem flere måneder, fordi han netop havde solgt sin andel af pizzakæden Gorms til Orkla.

“Klubben får en stor kapacitet på drift og mennesker, og der er brug for begge dele. Andreas kan både motivere og skabe kultur, finde besparelser og sælge det nye kongeblå projekt. Det bliver hans opgave at nå de ambitiøse kommercielle mål, der er sat for klubben, og vi har stor tro på, at han er manden, der kan gøre det – sammen med resten af den kommercielle afdeling” fortæller Tommy Petersen.

Planen er flere partnere og bedre drift
Det er ingen hemmelighed, at Lyngby Boldklub har været gennem et turbulent forår. Trods flere måneder med hårdt arbejde både i organisationen, blandt de nye ejere og på banen, endte det alligevel med nedrykning til 1. division. Det nye ledelsesmæssige setup var besluttet længe før, nedrykningen indtraf sidste søndag, og den nye direktør ser da også på opgaven med nye briller.

”Det ærgrer mig sindssygt, at vi ikke klarede den, og vi har da brugt et par dage på lige at sunde os. Jeg synes, at både byen, fansene, medarbejderne, partnerne og spillerne havde fortjent Superliga-status. Omvendt må vi op på hesten igen, og 1. division giver noget tiltrængt arbejdsro på visse områder. Nu kan vi bygge en ny historie til byen og omverdenen, hvor vores værdier, talentarbejde og kultur igen træder frem” fortæller Andreas Byder og fortsætter:

”Vi skal have et langt stærkere partnernetværk, og det gælder lige fra de passionerede erhvervsdrivende, der mødes hver tredje onsdag i vores morgennetværk, og til de tilbud vi har til byens og regionens største virksomheder på CEO-niveau. Vi har mange idéer, som vi skal have ført ud i livet, og for os er det i dag første dag i en ny rejse for Lyngby Boldklub rent kommercielt. Vi skal have hele byen med, og arbejdet er allerede i gang” siger Andreas Byder.

Andreas Byder tiltræder sin nye stilling som kommerciel direktør med øjeblikkelig virkning.

For yderligere information, kontakt venligst:
Kristian Maimann, kommunikationschef
Mail: km@lyngby-boldklub.dk, Telefon: 2597 2424
Andreas Byder, kommerciel direktør
Mail: ab@lyngby-boldklub.dk, Telefon: 2623 6366
Læs også: Naturligt lokalt samarbejde mellem Lyngby Boldklub og Cphbusiness
Læs også: Redmark forlænger partnerskab
Læs også: Lyngby Boldklub og Danske Spil forlænger partnerskab
Læs også: Kampprogram fastlagt – Lyngby starter hjemme i lokalopgør mod Hvidovre
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram og Twitter.