1-0-nederlag mod Vendsyssel FF

Det var to nervøse hold der stillede til start i Hjørring torsdag aften, til playoff-kampen om at få lov at spille Superliga næste sæson. Vendsyssel FF havde blæst til angreb fra starten af kampen, og Lyngby havde skiftet ud i forsvaret, hvor Mathias Tauber startede sammen med Thomas Sørensen.
Det var også Vendsyssel, der kom bedst fra start, da de allerede efter 5 min kunne prikke bolden i mål efter et flot kombinationsspil. Linjevogteren havde dog flaget løftet, og derfor blev målet annulleret for offside. I det hele taget havde Lyngby svært ved de små kombinationer, der flere gange bragte Vendsyssel-spillerne i gode positioner. Mikkel Andersen var dog en god sidste skanse og gjorde sit for at forhindre yderligere scoringer.
I modsatte ende var det Mayron George, der skulle være målmageren for Lyngby, og han kom da også til flere chancer. Desværre for den store Costa Ricaner ville bolden dog ikke ind på trods af flere forsøg. Efter 22 min gik den dog ikke længere, da en helt fri Lucas Andersen fandt en åben Mikael Andersen, der nemt kunne prikke bolden i mål.
Efter 35 min måtte Lyngby lave deres første udskiftning, da Oliver Lund blev skadet efter et returløb, hvor han fik et gult kort for at stoppe en fremstormende Vendsyssel spiller. Første halvleg sluttede med endnu en stor chance til Vendsyssel, men igen havde Mikkel Andersen taget handskerne rigtigt på.
Lyngby foretog endnu en udskiftning i pausen, da Adam Sørensen byttede med Gustav Marcussen for at kontrollere bolden noget mere. Udskiftningen gav da også pote, da det øgede tempo blev til en chance i det lille felt til Herolind Shala efter flot forarbejde af Michael Lumb. Desværre var afslutningen lige på Vendsyssel-målmanden. Fem min efter var det Marcussen, der på ene hånd førte bolden fra egen banehalvdel forbi 4-5 mand for til sidste at tvinge Vendsyssel-målmanden ud i fuld længde.
Lyngby fortsatte det tunge pres og var mest spilstyrende i anden halvleg, dog uden det blev til de helt store muligheder. I den modsatte ende var det lige ved at blive 2-0, da Thomas Sørensen trådte forkert på bolden og en Vendsysselspiller pludselig havde fri bane mod mål. Igen stod Mikkel Andersen i vejen med en flot fodparade.
Kampen sluttede 1-0, hvilket betyder Lyngby er pisket til at vinde på søndag på hjemmebane i Kongens Lyngby. Der er derfor brug for maksimal opbakning til kampen, hvor entréprisen er sat ned til 20 kroner. Så kom på Lyngby Stadion og lad os sammen kæmpe for overlevelse til Lyngby.
Man kan købe billetter til opgøret her: http://shop.lyngby-boldklub.dk/kampe/lbk-vff-27-maj-2018
Kampfakta: Vendsyssel FF – Lyngby BK 1-0 (1-0)
22’ 1 – 0 Mikael Anderson
30’ Oliver Lund (gult)