Nederlag i anden halvleg for reserverne mod FCN

Lyngby Boldklubs reserver skulle i går duellere med FC Nordsjællands reserver, hvor flere velkendte ansigter startede for begge mandskaber. Blandt andet startede Mathias Hebo, Mayron George, Kim Ojo, Mathias Tauber, Emil Bodholdt-Larsen og Andreas Larsen for De Kongeblå, og Mads Aaquist, Lasse Petry, Victor Nelsson og Nicolai Larsen var at finde i den nordsjællandske startopstilling.

Derfor var det også en god test for de unge spillere, som fik chancen, og det blev en kamp med et godt niveau og fornuftigt tempo. Starten af kampen blev præget af udeholdet var mest på bolden, men meget af spillet foregik på midten, hvor begge mandskaber havde svært ved at skabe de store chancer. Første chance faldt til Kim Ojo som fra kanten af feltet bankede til bolden, men kuglen sneg sig lige over overliggeren. Halvlegen fortsatte i samme stil, og der blev ikke scoret nogle mål, derfor stod kampen 0-0 ved pausen.
Efter pausen kom FCN bedst ud, og kort inde i anden halveg fik de sig, hvad der lignede et noget tvivlsomt straffe. Det kulle Mads Aaquist eksevere, og han bragte udeholdet foran 1-0. Efter målet reagerede det unge Lyngby-mandskab fornuftigt, og de havde et aggressivt udtryk, hvor de også pressede de røde fra Nordsjælland, men de store chancer udeblev desværre.
Gæsterne fik kæmpet sig tilbage i kampen, og de fik sig endnu et straffe cirka halvvejs i halvlegen. Denne gang var Andreas Larsen dog vaks på stregen, og han gik til den rigtige side og reddede på fornem vis sparket. Det var en åben slagsudveksling mod slutningen af kampen, men det var Nordsjælland, der fik scoret til 2-0, og de vandt også kampen med de cifre.
Så det blev til en kamp med god erfaring til de unge og nogle minutter i benene for de lidt mere erfarne spillere. En god prøvelse i forhold til at blive matchet på et fornuftigt niveau.
Kampfakta: Lyngby Boldklub – FC Nordsjælland 0-2 (0-0)
0-1 Mads Aaquist (straffe)
0-1 Andreas Larsen redder straffe
0-2 Nikolai Frederiksen