Optakt, trup og Nørgaards tanker inden OB

I morgen rejser Lyngby-holdet til Fyn, hvor de skal spille mod de stribede fra Odense. Det er femte runde af Alka Superliga Gruppespillet, og det er en kamp mellem nummer et og fire i puljen. Begge hold kommer til kampen med en uafgjort i bagagen, hvor OB spillede 1-1 i Kronjylland mod Randers, og Lyngby drengene kæmpede 1-1 hjem en mand i undertal mod SønderjyskE. Der skulle være en underholdende kamp i vente, da den blev 2-2, sidst de to hold mødtes, og der er scoret over to mål i snit, når de to mandskaber tørner sammen.
Thomas Nørgaard forudser en svær kamp, hvor hans eget hold skal forsøge at bringe noget af det udtryk, som de havde mod SønderjyskE:
“Vi har spillet mod dem nogle gange, og hver gang har jeg sagt, at jeg synes, det er et godt hold. De har et stærkt mandskab med nogle dygtige spillere, men som jeg også synes, at vi til tider har kontrolleret rigtig godt. Vi har dog også haft momenter, hvor vi har været på hælene, og de virkelig har vist, hvor godt et hold de er. Vores udtryk mod SønderjyskE var strækt og tydeligt, og det er noget af det, som vi skal bringe og forsøge at forstærke. Så vi skal prøve at genskabe den bund, som der var i den præstation, og så kan vi byde OB op til dans” siger Den Kongeblå cheftræner inden morgendagens opgør.
Thomas Nørgaard har udtaget nedenstående 19 spillere til opgøret, som skal spilles på EWII Park i Odense kl. 14:00. Mathias Hebo Rasmussen og Martin Ørnskov er ude med karantæner, mens Mikkel Andersen og Jeppe Brandrup stadig er ude med skader, og Mathias Tauber er på vej tilbage fra sin skade. Kevin Tshiembe og Thomas Sørensen har pådraget sig småskader i løbet af ugen, og de må derfor sidde over i weekendens kamp.
Truppen mod OB
16. Andreas Larsen (GK)
40. Oskar Snorre (GK)
3. Michael Lumb
7. Jesper Christjansen
8. Herolind Shala
9. Lasse Fosgaard
11. Jeppe Kjær
12. Mayron George
15. Emilio Simonsen
17. Adam Sørensen
25. Emil Bodholdt-Larsen
26. Gustav Marcussen
27. Kim Ojo
28. Simon Vollesen
33. Esben Wolf
34. Magnus Westergaard
35. Simon Pedersen
48. Oliver Lund
90. Mohammed Saeid
Kampen fløjtes i gang kl. 14:00, og hvis man ikke er til stede på EWII Park, så kan man se kampen på Eurosport 2.
Læs hvad Lasse Fosgaard tænker inden opgøret mod OB her.
Læs også: Lyngby-fans investerer en kvart million i Lyngby Boldklub
Læs også: Lyngby Boldklub og Danske Spil forlænger partnerskab