Pointdeling i spændende kamp mod SønderjyskE

Foråret havde virkelig meldt sin ankomst i Kongens Lyngby, hvor Lyngby Stadion var badet i solskin på en skøn forårsdag, hvor graderne havde sneget sig omkring de 20. Det betød også, at der var godt humør på lægterne, inden kampen mellem Lyngby Boldklub og SønderjyskE i Alka Superliga Gruppespillets fjerde runde.
Kampen startede i et forrygende tempo, hvor det var hjemmeholdet, der kom bedst fra start. Unge Simon Vollesen, som endnu en gang startede på højreback, kom strygende over højrekanten, og her fra kunne han finde Herolind Shala, som steg flot til vejrs og headede til kuglen. Desværre ramte han kun stolpen, og derefter gik den til målspark. Kort efter kom Mathias Hebo også til afslutning, hvor han bragte bolden frem i banen, og fra kanten af feltet trykkede han til, men desværre et godt stykke over.
SønderjyskE ville også være med. Efter godt 15 minutter fik de snittet et indkast videre, og bagerst kom Mads Hvilsom højest, men Oskar Snorre var vaks og boksede bolden over mål. Hebo var virkelig i spilhumør, hvor han efter små 20 minutter erobrede bolden på midten. Herefter snød han en SønderjyskE-spiller med en lækker fodfinte, og så bragede han til bolden, men udeholdets målmand slog til hjørne. Selvom første halvleg havde været fremragende fra De Kongeblå, så sluttede den rigtig ærgerligt, da Hebo blev sendt tidligt i bad med sit andet gule kort. Lyngby-holdet lagde et godt pres mod slutningen, men SønderjyskE-forsvaret blokerede, inden tingene kunne blive rigtig farlige, og dermed stod den 0-0 ved pausen.
Udeholdet kom bedst ud til anden halvleg, hvor de pressede De Kongeblå drenge, men Snorre tog godt fra i målet og afviste. Selvom SønderjyskE var en mand i overtal, så var det egentlig en jævnbyrdig kamp, og spillet bølgede frem og tilbage dog uden de helt store chancer. Den kom desværre lige inden stadionuret rundede de 70. Hvilsom blev fundet fri i midten af feltet, og her kunne han nemt heade den i mål. Der gik dog ikke mange øjeblikke, så var der balance i regnskabet. Lasse Fosgaard gik til baglinjen, og hans indlæg blev rettet af og i SønderjyskE-målet til udligning.
Med mindre ti minutter igen var Vollesen tæt på at kunne afgøre kampen til Lyngbys fordel, men en aflevering fra Fosgaard var lige en skostørrelse for lang. Mod slutningen af kampen forsøgte begge hold at vinde kampen, men ingen af holdene kunne score det afgørende mål, og dermed endte det med 1-1 og pointdeling.
Kampfakta: Lyngby Boldklub – SønderjyskE 1-1 (0-0)
35’ Mads Hvilsom (gult kort)
35’ Mathias Hebo Rasmussen (gult kort)
44’ Mathias Hebo Rasmussen (andet gult kort = rødt kort)