Landsholdsopsamling – Snorre med i afgørende kamp for U19-landsholdet

Gustav Marcussen måtte sidde over med sygdom
Den unge Lyngby-midtbanemand fik sin debut for U21-landsholdet i torsdags, da han blev skiftet ind i 5-0-sejren mod Østrig. Tirsdag den 27. marts ventede så Georgien i en vigtig EM-kvalifikations kamp på udebane, hvor det danske hold jagtede tre point for at holde sig på førstepladsen i gruppen. Det samme havde Marcussen håbet på at kunne hjælpe til med, men han måtte desværre sidde over med sygdom.
Uden Gustav formåede de danske drenge at spille 2-2 mod et stærkt georgisk hold. Resultatet betød desværre også, at danskerne mistede deres førsteplads i gruppen, da Polen vandt deres kamp i runden. Næste opgave for Marcussen er på søndag, hvor Randers venter på BioNutria Park, hvor han sammen med resten af holdet tager hul på det spændende Alka Superliga Gruppespil.
U19-landsholdet missede EM efter uafgjort
Oskar Snorre havde sammen med resten af det danske U19-hold spillet sig i en situation, hvor deres skæbne ikke helt kunne afgøres af dem selv. De var pisket til at vinde med enten to mere end Tyrkiet vandt i deres kamp, eller Tyrkiet skulle smide point samtidig med, at Danmark vandt deres kamp mod Østrig. Snorre startede endnu engang for det danske mandskab, som spillede en intens og spændende kamp, der var fyldt med chancer. Desværre formåede de danske drenge kun at spille 2-2, og da Tyrkiet samtidig vandt deres kamp, så måtte danskerne vinke farvel til EM-billetten. Den tidligere Lyngby-angriber Jens Odgaard scorede i løbet af kampen til 1-0. Snorre kunne se tilbage på tre solide kampe, hvor han spillede fuld tid i alle sammen.
Endnu en sejr for Kosovo og Shala
Sammen med resten af Kosovos landshold skulle Herolind Shala op imod Burkina Faso i en venskabskamp. Shala spillede fra start, og han formåede med holdkammeraterne at hive en 2-0-sejr hjem. Dermed fik de tog sejre ud af to mulige i denne omgang.
Du kan se alle tre Lyngby-spillere på første parket, hvor du med et slutspilsæsonkort er sikret fast plads på Lyngby Stadion for resten af sæsonen også efter Alka Superliga Gruppespillet. Du kan læse mere og købe her.
Læs også: Flere udlandsproffer investerer i Lyngby Boldklub