0-3-nederlag til Hobro IK

foto (c) Per Kjærbye

Graderne havde sneget sig på den positive side af termometeret, da Lyngby Stadion dannede rammen for kampen mellem Lyngby Boldklub og Hobro IK i Alka Superligaens 24. spillerunde. I Lyngby-startelleveren var der fundet plads til plads til den unge Emilio Simonsen, som dermed fik sin debut i den Kongeblå trøje.
Hobro IK var lige ved at lave en chokstart, da Edgar Babayan blev spillet fri igennem, men han skød snært forbi den ene opstander. Udeholdet fortsatte presset i kampens indledning, og det gav også pote efter et lille kvarter. Først blev et frispark sendt på stolpen, og Quincy Antipas var først over returen. Fra kanten af feltet sendte han den indover, og bolden blev rettet af, hvilket gjorde den røg i mål. Dermed var Hobro foran 1-0. Hjemmeholdet havde muligheden for at udligne kort efter, da Oliver Lund var helt åben efter et frisparksindlæg, men hans hovedstød var for svagt, og Jesper Rask reddede forsøget i Hobro-målet.
Lyngby spillede sig bedre med i kampen, men Hobro var stadig farligst. Især Antipas lå hele tiden og truede den Kongeblå-bagkæde. Lyngby var farligst på omstillingerne, hvor Michael Lumb havde en god chance med fem minutter tilbage af første halvleg, men hans afslutning blev svag og ved siden af kassen. Der blev ikke scoret mere i første halvleg, og derfor gik de to hold til pause med scoren 1-0 til Hobro.
Det var de samme 22 spillere, der kom ud til anden halvleg, og Hobro startede endnu engang godt. Alexander Kirkevold blev sendt i dybden, og han afsluttede fra en spids vinkel, men Snorre tog sig af det i Lyngby-målet. Få minutter senere kunne Lyngby-målmanden dog intet gøre. Kirkevold sparkede straffe, og selvom Snorre fik hånden på, så gik bolden i mål, og gæsterne var foran 2-0. Straffesparket var blevet begået af Oliver Lund, som også fik gult kort for forseelsen.
Med cirka en halv time igen blev debutanten Simonsen taget ud, og han blev erstattet af Mathias Hebo. Lyngby-holdet forsøgte at lægge et pres på Hobro-målet, men gæsternes forsvar stod bundsolidt og afviste gang på gang. Kim Ojo blev sendt på banen med lidt over et kvarter igen, hvor han erstattede Jeppe Kjær. Til slut i kampen kom den yngste debutant i Lyngbys historie på banen, da Adam Sørensen blev skiftet ind i stedet for Herolind Shala. Selvom det var Lyngby-mandskabet, der jagtede en reducering, så var det Hobro, der kunne score igen. Kirkevold driblede i Lyngby-enden, og tæt under mål kunne han gøre det til 3-0.
Næste opgave for Lyngby Boldklub er mod SønderjyskE den 11. marts kl. 12:00 på Sydbank Park. Lyngby Fans har arrangeret bustur til Haderslev, som du kan læse mere om her.