Nørgaard: Fornøjelse at have de unge med

I dag tørner Lyngby-mandskabet sammen med Silkeborg IF på JYSK Park, når anden runde af forårssæsonen skal spilles. Cheftræner Thomas Nørgaard mener, at der venter en udfordring for de Kongeblå, da Silkeborg er solide på deres hjemmebane.
”Jeg synes, det er et hold, som man har arbejdet lang tid på ovre i Silkeborg. Det er en god talentudvikling, de har, som har båret spillere ind, som har snuset til førsteholdet. Det betyder, at de har ungdommens gåpåmod, samtidig med de har nogle rutinerede spillere, som også har en god alder. Det er et godt hold, som også har det varemærke i deres hjemmebane med kunstgræs, hvor de har vist sig at være svære at bide skeer med,” fortæller Nørgaard.
Manden i spidsen fokuserer i øjeblikket på, at holdet konstant skal forbedre sig, og man skal huske tålmodigheden for at lægge brikkerne i det store puslespil.
”Der hvor vi er som hold lige nu, så kigger vi ikke super meget på, hvem vi skal spille imod. Lige nu og her der arbejder vi benhårdt på træningsbanen for at finde en base. Grundet omstændighederne er der nogle relationer, som skal bruge noget ekstra tid på at blive spillet ind. Det bruger vi tid på i træning, men jeg kan også se en konstant fremgang fra dag til dag, Det er positivt, og truppen er modtagelige og omstillingsparate.”
”Vi er i gang med at lægge brikkerne til noget større, og det handler om, at vi skal forbedre os, hver gang vi spiller og træner. I den proces skal vi huske tålmodigheden, men samtidig holde skruen lige i vandet og arbejde stenhårdt,” siger cheftræneren, og han fortæller videre om, hvordan de unge har været inkluderet i træningen på det sidste.
”Vi har haft en del unge med, fordi virkeligheden i Lyngby Boldklub lige nu og her er, at vores unge er tættere på holdet end nogensinde før. Vi har ikke ændret på noget i træningen af den grund, da de er gået ind på omgangshøjde, med dem der er der i forvejen. Nogle har været med før, og for nogle er det helt nyt, hvor vi for eksempel havde en U17-spiller med i løbet af ugen. De skal selvfølgelig vænne sig til det højere tempo, men vi forsøger at hjælpe dem med at komme ind i vores rytme og dagligdag, og det har været en fornøjelse at have dem med,” afslutter Nørgaard.
Husk at der lige nu er rabat på den gamle Lyngby-trøje i shoppen. Du kan købe den her.