Kristoffer Larsen fortsætter i Sarpsborg

Lyngby Boldklub sender kantspilleren Kristoffer Larsen til Norge, hvor den 26-årige offensivspiller fremover skal repræsentere Sarpsborg 08 i den bedste norske række.
Skiftet sker et halvt år før kontraktudløb med De Kongeblå, der er blevet enige med Sarpsborg 08 om en aftale, der sender Larsen nordpå med øjeblikkelig virkning. Sarpsborg er i gang med forberedelserne til den kommende sæson, der sparkes i gang til marts – dermed er Kristoffer Larsen færdig hos De Kongeblå efter 48 kampe for Lyngby Boldklub i Superligaen, DBU Pokalen og Europa League-kvalifikationen.
”Kristoffer har været et positivt bekendtskab for Lyngby Boldklub både på og uden for banen, men han har i efteråret ikke fået den mængde spilletid, som han og vi forventede. Kristoffer har nu fået muligheden for at vende hjem til Norge og til Sarpsborg, hvilket er en god mulighed, som vi ikke har villet stå i vejen for her et halvt år før kontraktudløb. Vi ønsker Kristoffer al muligt held og lykke i fremtiden” fortæller cheftræner Thomas Nørgaard.
I norske Sarpsborg bliver Kristoffer Larsen holdkammerat med blandt andre de to tidligere Lyngby-spillere Matti Lund Nielsen og Patrick Mortensen.
Kristoffer Larsen kom til Lyngby fra SK Brann i sommeren 2016, og blev hurtigt en af daværende cheftræner David Nielsens faste folk. I løbet af efteråret er der dog blevet længere og længere mellem spilleminutterne for den 26-årige kantspiller, der nu kan se frem til at jagte spilletid i Eliteserien, hvor han i forvejen er noteret for 65 kampe tidligere i karrieren.
Sarpsborg 08, der ud over førnævnte Mortensen og Lund Nielsen også råder over flere andre danskere, blev sidste sæson nummer 3 i den bedste norske række. Kristoffer Larsen tiltræder sin nye klub med øjeblikkelig virkning.