Begge hold kæmper for Superliga

Foto: fodboldbilleder.dk

HB Køge kommer i morgen forbi Kongens Lyngby, hvor De Kongeblå har inviteret til testkamp. Mandskaberne forbereder sig begge på et forår, som primært handler om Superliga.
Lyngby er placeret i den mindre sjove ende af Superligaen, og skal i foråret kæmpe for at blive i rækken. Det er derfor vigtigt, at de kommer ud til forårssæsonen i absolut topform. Kampen mod HB Køge er derfor allerede den tredje træningskamp for Thomas Nørgaards mandskab, som også har været på træningslejr. De forgående to testkampe er resultatmæssigt ikke gået fremragende. Det er blevet til et nederlag på 5-1 mod traditionsklubben Ajax Amsterdam og et 6-3-nederlag mod rivalerne fra FC Nordsjælland.
En af årsagerne til, at Lyngby-spillerne har lukket så mange mål ind i de første to testkampe, er, at trænerstaben hos De Kongeblå er i gang med at implementere et nyt system, som spillerne på banen først skal vende sig til.
HB Køge gik på juleferie placeret på en femteplads i landets næstbedste række. Svanerne med cheftræner Henrik Lehm i spidsen er dog kun to point efter Vendsyssel, som ligger på den eftertragtede tredjeplads, der giver adgang til playoff-kampe om Superliga-oprykning. HB Køge er derfor i den grad stadig med i kapløbet om at skifte livet i 1. division ud med Superliga.
HB Køge har spillet en enkelt træningskamp denne vinter. Det var mod Rødovre-klubben Avarta fra anden division. Den kamp vandt HB Køge sikkert.
Lyngby og HB Køge er tørnet sammen mange gange i løbet af årene. Sidste sæson spillede de faktisk også en testkamp på nogenlunde samme tidspunkt. Ved den lejlighed vandt HB Køge.
Lyngby har dog alligevel overtaget, hvis man kigger tilbage på de sidste par års indbyrdes opgør. Det bliver spændende at følge, hvem der står stærkest i morgen.
Kampen starter klokken 13:00, og spilles på kunstgræsset i Lyngby.