Fornem pris til ung Lyngby-træner

Eyd Pedersen, som er cheftræner i Lyngby Boldklubs pigeafdeling, er blevet tildelt Jyske Banks ”Gør en forskel-pris”.
 At gøre en forskel er netop, hvad Eyd Pedersen har gjort i Lyngby Boldklub. Hun er gået forrest og har været med til at sikre, at pigespillerne i Lyngby Boldklub altid har et godt træningsmiljø.
Den dygtige pige-træner er en af ildsjælene, der har været med til at skabe fundamentet for, at Lyngby Boldklub i dag har en fantastisk pigeafdeling med mere end 100 medlemmer og 25 frivillige.
Eyd Pedersen har fra start af været fremme i skoene i forhold til at få udbredt sporten på pige-siden. Hun har afholdt inspirationstræning for SFO-piger og uddelt flyers på stadion og i lokalområdet.
Som om det ikke var nok, har hun også stået i spidsen for Pigeraketten, som er et initiativ, der via sjove oplevelser skal få piger til at begynde til fodbold. Hun har arrangeret diverse sociale arrangementer og ture for spillerne samt arbejdet for at skaffe sponsorer og andre indtægtsgivende aktiviteter til pigeafdelingen.
Hun modtog prisen ved afdelingens juleafslutning i sidste weekend. Jyske Banks filialdirektør i Lyngby, Michael Frederiksen, og repræsentant fra DBU Sjælland Brian Rasmussen uddelte prisen.
Hele Lyngby Boldklub ønsker Eyd Pedersen stort tillykke med den flotte pris.