Lyngby-spillerne skal finde energi i et flot 2017

Foto: Fodboldbilleder.dk

Lørdag blæses årets sidste fodboldkamp i gang for Lyngby Boldklubs vedkommende. De Kongeblå tager turen nordpå, hvor oprykkerne fra FC Helsingør venter.
De to hold har allerede duelleret en gang i indeværende sæson – den gang blev det til en 3-1-sejr til Lyngby hjemme i eget distrikt. Nu gælder det så det modsatte opgør, hvor det ikke er svært at finde undskyldninger, hvis pointene skulle glippe. Tunge pokalben, skader, dårlige baner, vind og vejr og lignende betyder dog ingenting for cheftræner Thomas Nørgaard:
”Helsingør har jo været gennem samme mølle med pokalkamp i midtugen, så jeg tror ikke, det er det, som bliver afgørende. Og forholdene er jo ens for begge hold, for bare at lukke den ned med det samme” lyder det prompte fra Nørgaard, der i stedet mener Lyngby-spillerne skal fokusere og tanke energi i bedrifterne i indeværende kalenderår.
”Vi skal have medvind, suge energi og finde motivationen i alt det, vi har opnået og præsteret sammen i år. Og så skal vi gøre alt hvad vi kan for at vinde. Vi spiller kun fodboldkampe for at vinde, og den tilgang har flyttet os meget – både som klub, men også spillerne individuelt” lyder det fra Thomas Nørgaard, der dog også blankt erkender, at holdet gerne ville have haft flere sejre og point de sidste par kampe. Lyngby-træneren vil dog ikke lade en kortsigtede agenda stjæle fokus fra et flot og historisk kongeblåt år:
”Vi må ikke som klub og spillere acceptere, at den sidste halvanden måneds resultater overskygger det 2017 vi har præsteret. Mesterskabsspil, bronzemedaljer, Europa League, sejren i Bratislava, kampene mod Krasnodar og meget andet er oplevelser, som ingen kan tage fra os uanset resultaterne på det seneste.”
”Så når kampen fløjtes i gang lørdag skal vi stå med en god følelse af selvtillid, men også sult for at konvertere det heler over i en sidste energiudladning, inden vi går på en velfortjent ferie” lyder det fra Thomas Nørgaard.
Kampen mellem Lyngby Boldklub og FC Helsingør sparkes i gang lørdag klokken 16.00. Husk at der er billige billetter til udebaneafsnittet, hvor alle kommer ind for en flad 50’er.