Max Mölder bliver førsteassistent for Thomas Nørgaard

foto: hd.se

Lyngby Boldklub har ansat 33-årige Max Mölder som førsteassistent for cheftræner, Thomas Nørgaard. Svenskeren tiltræder til årsskiftet på en kontrakt frem til sommeren 2019. Og det glæder naturligvis Thomas Nørgaard, at den vigtige position som førsteassistent nu er besat:
”Max har en rigtig god blanding af høj faglighed, nysgerrighed og så har han en sult, som kommer til at smitte af på vores dagligdag, og som passer godt ind i den måde, vi griber tingene an på. Han har allerede vist, at han som træner kan flytte og udvikle spillere både kollektivt og individuelt. Så vi er meget glade for, at Max, på trods af interesse fra flere svenske klubber, har valgt at arbejde for os i Lyngby,” fortæller Thomas Nørgaard om sin nyansættelse, der ikke tøvede et sekund med at takke ja, da chancen for at blive førsteassistent i Superligaen opstod:
”Lyngby er et drømmejob for mig. Jeg er en ung træner, der arbejder hårdt hver eneste dag for at hjælpe klubben og spillerne til at blive bedre, uanset om det er på træningsbanen eller i kamp. Den måde Lyngby gerne vil spille på passer mig godt, og jeg har allerede fået et godt indtryk af folkene i staben,” siger Max Mölder og fortsætter:
”Jeg skal ind og hjælpe Thomas i en rolle, hvor jeg selvfølgelig skal bruge min faglighed, men også bidrage med en masse energi til de folk, der er omkring mig. Jeg glæder mig ekstremt meget til opgaven,” fortæller Max Mölder, der som aktiv professionel primært gjorde sig i svensk fodbold.
Her står der mere end 150 kampe på CVet for Ängelholms FF og Landskrona BoIS. Efter opholdet i Landskrona gik turen til Danmark og AB i 1. Division, hvor Max Mölder første gang stiftede bekendtskab med Thomas Nørgaard, der på det tidspunkt var cheftræner for akademikerne.
Nørgaard ved derfor præcis, hvad det er for en person, han får ind i sit trænerteam, og han mener, at Max Mölder for De Kongeblå umiddelbart ligner et scoop:
”Max er en ekstremt talentfuld træner, der er fuld af nysgerrighed på spillet og som kan flytte spillerne i deres udvikling. Som spiller var han en rigtig viking, der ville vinde for enhver pris, og hans mentalitet og fodboldstil passer i det hele taget rigtig godt ind i vores klub,” fortæller Lyngby-cheftræneren.
Max Mölder stoppede i 2014 sin aktive karriere og tiltrådte i den mindre svenske klub Hittarps IK, som han i år førte op i den tredjebedste svenske række. Den svenske træner har sat sin signatur på en aftale frem til sommeren 2019.