Midtjyske mesterskabskandidater besøger Lyngby Stadion

Foto: fodboldbilleder.dk

De Kongeblå skal op imod et af landets bedste fodboldhold, når Jess Thorups FC Midtjylland-mandskab i dag kommer forbi Kongens Lyngby.
 Thomas Nørgaards tropper skal på endnu en svær opgave her til eftermiddag, når Lyngby Stadion danner rammer om opgøret mellem Lyngby Boldklub og FC Midtjylland.
Herning-klubben er i forrygende form og toppede ved udgangen af sidste spillerunde Alka Superligaen. De har vundet deres seneste fem kampe i rækken, og levere også en fornem præstation i onsdags, da de overbevisende slog OB ud af DBU Pokalen med en 3-0- sejr på EWII Park i Odense.
Specielt midtjydernes offensiv har været formidabel i den seneste periode, hvor Paul Onuachu og specielt nordmanden Alexander Sørloth har drevet gæk med modstanderholdene. Det skal Lyngby-spillerne forsøge at sætte en stopper for.
De Kongeblå kan dog hæfte sig ved, at de selv er midt i en god stime og at de har et godt tag på FC Midtjylland. Lyngby er nemlig ubesejrede i deres seneste tre kampe i Superligaen, hvor de har hentet hele syv point, og i deres seneste fem indbyrdes opgør med FC Midtjylland er de også ubesejrede. Det er derfor ikke en helt umulig opgave, som Thomas Nørgaards mandskab står over for.
Ingen af de to trænere kæmper med nye problemer på skadesfronten i deres respektive trupper, og de har heller ingen spillere på karantænelisten. Thomas Nørgaard og Jess Thorup kan derfor begge stille til start i noget, der minder om stærkeste opstilling.
Kampen bliver fløjtet i gang af dommer Jakob Kehlet klokken 14:00.
Billetter til opgøret kan købes her: http://shop.lyngby-boldklub.dk/kampe
Lyngbys trup til kampen mod FC Midtjylland
1. Mikkel Andersen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 6. Mathias Hebo, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Mikkel Rygaard, 11. Jeppe Kjær, 12. Mayron George, 17. Caper Højer Nielsen, 19. Casper Højer Nielsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 27. Kim Ojo, 48. Oliver Lund