U19 tabte til AGF

Foto: Fodboldbilleder.dk

De Kongeblås U19-hold tabte lørdag eftermiddag 2-1 til AGF på udebane, i et opgør hvor mandskabet havde svært ved at komme frem til chancer. Cheftræner Thomas Lollike sætter her et par ord på weekendens nederlag.
”Første halvleg er meget lige. Jeg synes, at vi er meget på bolden, og formår at få sat vores spil fornuftigt, desværre får vi ikke det mål, som jeg synes vores spil berettigede sig til, og kort før pausen scorer AGF, efter en situation, hvor vi slet ikke er afklaret nok i vores defensive organisation,” fortæller Thomas Lollike og fortsætter:
”På baggrund af scoringen i første halvleg kunne AGF passe lidt bedre på deres eget mål og slå til på omstillinger, som de gjorde rigtig godt, og omvendt var vi ikke dygtige nok til at udnytte spilovertaget og skabe de chancer der skal til for at vinde kampen. Præstationen var ikke god nok, da vi taber 2-1 og vi har bolden mest, men vores plan og udførsel var desværre ikke god nok, mod et godt organiseret AGF-hold,” lyder det fra cheftræneren.
Trods nederlaget var der også ting, som cheftræneren kunne tage med videre fra kampen.
”Hvis vi skal tage noget med fra kampen, så er det godt at vores angriber Simon Pedersen får scoret igen, og at vi som hold er nået dertil, hvor vi kan tage hjem fra Aarhus og være skuffede over, at vi ikke får noget med hjem. Vi skal bare tilbage på sporet, og vi ser frem til de sidste fire kampe, inden vi går på ferie,” afslutter Lollike.
Næste kamp for U19-mandskabet spilles først den 18. november mod Vejle Boldklub, så De Kongeblå talenter kan se frem til en lille pause, hvor de kan få fyldt tanken til de sidste fire kampe.