Michael Lumb forlænger med Lyngby Boldklub

Lyngby Boldklub og Michael Lumb er blevet enige om en kontraktforlængelse for den 29-årige forsvarsspiller, der har været solidt kørende på positionen som venstre back gennem de sidste to-et-halvt år. Den nye kontrakt løber frem til udgangen af 2019.
I trænerteamet glæder man sig naturligvis over forlængelsen, der sker godt otte måneder før backens kontraktudløb med Lyngby Boldklub. Cheftræner Thomas Nørgaard ser frem til fortsat at råde over Lumbs kvaliteter:
”Vi er glade, og også stolte over, at vi kan holde på Michael Lumb, der i mine øjne er en af Superligaens bedste og mest stabile venstrebacks. Lumb har et enormt højt bundniveau, og jeg synes han er blevet bedre og bedre henover hans tid her i Lyngby. Jeg tror desuden, at der er endnu mere potentiale gemt i ham, så vi er meget tilfredse med, at vi trods konkurrence fra andre klubber kan holde på Lumb” fortæller Thomas Nørgaard.
Michael Lumb kom til Lyngby i sommeren 2015, hvor menuen stod på 1. Division. Det blev året efter vekslet til Superliga og sidenhen en bronzemedalje. I alt har Lumb optrådt 63 gange i den kongeblå trøje, og med en Superliga-total på 172 kampe er han også en af holdets mest rutinerede på topniveau.
”Lumb er et forbillede for mange med sin professionelle levemåde, og hans kæmpe træningsiver, som er en inspiration for alle klubbens unge spillere. Hans humør er altid i top, og hans måde at omgås folk i klubben er fantastisk. Så at vi allerede nu kan sætte flueben ved forlængelsen med Lumb er en rigtig god nyhed for os og for Lyngby Boldklub” lyder det fra Thomas Nørgaard.
Udover de 63 kampe for Lyngby er det også blevet til 3 scoringer for De Kongeblå, der på Lumbs CV har følgeskab af en lang række flotte meritter. Udover 2 A-landskampe har Lumbs karriere også budt på ophold i klubber som Bochum, Freiburg, Feyenoord, Zenith St. Petersborg samt de hjemlige klubber AGF, AaB og FC Vestsjælland.
Michael Lumbs nye kontrakt løber frem til 31. December 2019.