De Kongeblå delte med OB på Lyngby Stadion

Foto: fodboldbilleder.dk

I en tæt kamp på Lyngby Stadion fik Thomas Nørgaards mandskab 1-1 mod OB. Mayron George var på pletten for De Kongeblå og Anders K. Jacobsen scorede for OB.
På en grå søndag eftermiddag skulle Thomas Nørgaards mandskab forsøge at hente deres tredje sejr på stribe. Modstanderholdet, OB, var dog også midt i en god periode, så det var ikke en let opgave, der ventede Lyngby-spillerne.
Thomas Nørgaards tropper kom dog flyvende fra start. Der var nemlig ikke spillet mere end fire minutter, da de bragte sig i front. Lyngby erobrede bolden – til stor frustration for OB-lejren, der appellerede for frispark – og satte et kontraangreb i gang. Her fandt Mikkel Rygaard nok en gang Mayron George i dybden, og fra tæt hold fik costaricaneren prikket bolden under Sten Michael Grytebust i OB-målet. 1-0 og en drømmestart af De Kongeblå. Det var den store angribers fjerde mål i Lyngby-trøjen, hvor han virker til at have fundet formen og et godt samarbejde med Mikkel Rygaard.
Lyngby-spillerne virkede i det hele taget skarpe fra kampens begyndelse, hvor de var meget på bolden. Fynboerne kom kun frem til et par halve chancer på langskud, men intet der for alvor satte Mikkel Andersen på arbejde.
Efter 22 minutter kom Kent Nielsens spillere dog frem til en stor mulighed. Bolden havnede lidt tilfældigt hos Anders K. Jacobsen, der stod helt umarkeret i feltet, men den lille angriber fik ikke meget fart på sin afslutning, og en vågen Mikkel Andersen var på plads i Lyngby-buret. Den mulighed burde fynboerne, som var kommet bedre med i kampen, have fået mere ud af.
OB-spillerne havde et par små chancer mere inden pausen, men det var mest på langskud – og det virkede ikke til, at sigtekornet var stillet helt skarpt.
Kort inden slutfløjtet var det dog alligevel ved at gå helt gal i Lyngby-defensiven, da Thomas Sørensen og Jeppe Brandrup i fællesskab fik kludret i en tilbagelægning, som Anders K. Jacobsen var tæt på at opsnappe, men endnu en gang var Mikkel Andersen en sikker sidste skanse. De to hold gik derfor til pause med stillingen 1-0 til Lyngby. De Kongeblå startede bedst, men fynboerne kom bestemt bedre med i løbet af halvlegen.
Fra starten af anden halvleg kom de endnu bedre med. Blot syv minutter efter pausen fik de nemlig bragt balance i regnskabet. Efter et fint opspil havnede bolden hos skarpretteren Anders K. Jacobsen, der tog et smart træk og sparkede bolden fladt i kassen uden chance for Mikkel Andersen. 1-1.
Minuttet efter var De Kongeblå meget tæt på at bringe sig tilbage i front. Kreatøren Mikkel Rygaard afsluttede flot fra distancen og Sten Michael Grytebust måtte hjælpeløst se til, at overliggeren reddede ham og OB i situationen. Det forsøg havde næsten fortjent en bedre skæbne.
Efter 64 minutters spil var OB så tæt på at komme foran. Mathias Greve førte bolden frem i en omstilling og afsluttede selv fra distancen, men forsøget gik snært forbi Lyngby-målet. Med lidt mere end et kvarter tilbage af opgøret fik fynboerne en ny stor chance, da backen Jacob Barrett Laursen blev spillet helt fri, men nok en gang hev Mikkel Andersen en flot redning frem.
Lyngby bød sig dog også til i den anden ende, og med syv minutter tilbage af kampen var det kun en heroisk redning af OB-forsvarerene, som forhindrede Mikkel Rygaard i at komme på tavlen efter et flot opspil.
 Match Facts:
Lyngby Boldklub – Odense Boldklub 1-1 (1-0)
1-0 Mayron George (4)
1-1 Anders K. Jacobsen (52)
Lyngbys startopstilling:
1. Mikkel Andersen (GK) – 20. Jeppe Brandrup, 24. Thomas Sørensen (c), 48. Oliver Lund, 3. Michael Lumb – 5. Martin Ørnskov (<-> 6. Mathias Hebo (80)), 7. Jesper Christjansen – 21. David Boysen, 10. Mikkel Rygaard, 22. Bror Blume (<-> 19. Kristoffer Larsen (68)) – 12. Mayron George (<-> 11. Jeppe Kjær (68))
 Ikke benyttet: 16. Andreas Larsen, 2. Thomas Guldborg Christensen, 17. Casper Højer Nielsen, 27. Kim Ojo
 Advarsler:
Jesper Christjansen, Mayron George – Lyngby Boldklub