Thomas Nørgaard forventer aggressivt AGF-hold

Foto: Fodboldbilleder.dk

Mandag er Lyngby Boldklub tilbage i aktion i landets bedste fodboldrække, og skæbnen vil det, at De Kongeblå skal tage del i den nu tidligere cheftræner David Nielsens debutkamp for AGF.
Cheftræner Thomas Nørgaard og hans udvalgte spillere sætter derfor kursen mod den jyske hovedstad til en stor opgave. Thomas Nørgaard fik selv sin cheftrænerdebut for Lyngby i sidste runde mod FCK, og nu er det så modstanderen, der får ”fordelen” af den nye energi fra sidelinjen. De to trænere kender naturligvis hinanden indgående fra samarbejdet de sidste to år, og Thomas Nørgaard har da også et forsigtigt bud på, hvordan kampbilledet vil udfolde sig på mandag:
”Vi forventer de kommer blæsende, og det kunne sagtens blive ren overlevelse de første tyve minutter. De har lige vundet 5-1 og det vil alle gerne se gentaget på Århus Stadion, og med en ny træner på sidelinjen må vi også forvente, at alle har noget ekstra at bevise fra første fløjt” lyder den umiddelbare vurdering fra Thomas Nørgaard, der også forventer en flot modtagelse af den nye AGF-træner:
”Jeg tænker, det bliver Davids fest. Der bliver tryk på tribunerne, der vil være masser af sponsorer og journalister, og alle har ekstremt høje forventninger til det nye AGF. David er god til at lukke den slags ude og tage det på hans egen måde, og uanset hvilke elleve de starter med, så vil det være et hold fyldt med energi og power, der skal performe i den kulisse, der er omkring AGF” lyder det fra Thomas Nørgaard.
I Lyngby-lejren skal man forsøge at bygge videre på en flot sejr over de danske mestre fra FC København. Løverne blev sendt hjem med et nederlag på 3-1, men udover at De Kongeblå nu endegyldigt har sat sig på ejerskabet af hele Helsingørmotorvejen, så er der ikke så meget, man kan bruge det resultat til ifølge Lyngby-træneren:
”Der står desværre ikke nogen steder i turneringsreglerne, at man automatisk vinder den næste kamp, når man slår FCK. Så min første tanke er, at det kan vi ikke bruge til så meget. Vi skal spille en helt anden kamp, mod en helt anden type modstander”
”Alt er nulstillet, så vi skal gå til kampen med vished om at vi ikke får noget foræret. Men vi ved også, at vi kan bide skeer med alle når vi er på topniveau både individuelt og kollektivt. Så vores enhed skal fungere på 100 procent. Gør den det, så har vi gode muligheder for at drille Davids nye hold” lyder det fra Thomas Nørgaard.
Kampen mod AGF sparkes i gang på Ceres Park i Århus mandag kl. 19.00, og tager du ikke turen til Århus kan du følge kampen på TV3 Sport 1.