Reserveholdet fik tre point hjemme mod Helsingør

Foto: fodboldbilleder.dk

Tidligere på eftermiddagen var der fodbold på Lyngby Stadion, da FC Helsingør tørnede sammen med De Kongeblå i Reserveligaen.
 På en flot efterårsdag skulle en blanding imellem reserver fra Superligaen og unge talenter fra Lyngby og FC Helsingør duellere på Lyngby Stadion.
Det blev en fodboldkamp med mange chancer, men også med en del personlige fejl.
Den første store chance i kampen tilfaldt den lille angriber Jeppe Kjær. Han blev spillet i dybden af Emilio Simonsen, og da han modtog bolden lavede han en fiks tunnel og chippede bolden flot over keeperen, men forsøget gik snært forbi målet. Efter ca. et kvarter fik Lyngby-angriberen en chance mere, da en velspillende Adam Sørensen flot var brudt igennem i venstresiden, og fik sendt et skarpt indlæg af sted, men Jeppe Kjær kunne ikke komme ordentligt over bolden i den situation.
Efter 19 minutter fik et dominerede Lyngby-mandskab dog fortjent bragt sig i front. Oliver Kjærgaard fik bolden i en omstilling, og han drev den selv frem fra midten af banen, da han kom til kanten af feltet snød han det meste af Helsingør-forsvaret med en skudfinte, og sparkede sikkert bolden i nettet. En fremragende scoring af den unge midtbanespiller.
De Kongeblå kom specielt i første halvleg frem til klart flest chancer – i en underholdende, men til tider lidt rodet kamp. 27 minutter inde i opgøret fik de også udbygget deres føring. Jeppe Kjær fandt flot makkeren, Kim Ojo, i dybden, og den store nigerianer afdriblede flot keeperen og sparkede efterfølgende sikkert bolden ind i det tomme mål. 2-0 til Lyngby efter mindre end 30 minutter.
Helsingør kom herefter lidt bedre med i kampen. De fik blandt andet en friløber efter en fejlaflevering fra Mathias Hebo, men Andreas Larsen hev i den situation en flot redning frem. Han var dog chanceløs kort før pausefløjtet, da den store forsvarer Morten Hegaard var blevet fremme efter en dødbold. Bolden faldt ned for fødderne af Helsingør-stopperen, som sikkert sparkede den resolut i kassen til 1-2, hvilket også var stillingen, da de to mandskaber gik i omklædningsrummene.
Anden halvleg var dårligt fløjtet i gang før Lyngby fik en kæmpe chance. Jeppe Kjær blev spillet helt alene i dybden, men Lyngby-angriberen tøvede for meget i situationen og blev tacklet, inden han fik afsluttet. Ti minutter efter fik han igen en lignende mulighed, men også i den situation manglede han slutproduktet.
Helsingør begyndte midtvejs i anden halvleg at komme frem til lidt flere muligheder. Ricki Olsen havde blandt andet en friløber og et skud på overliggeren, men ind kom bolden ikke.
Det gjorde den til gengæld for Lyngby og Jeppe Kjær kort før slutfløjtet. Efter et fremragende angreb af De Kongeblå, blev Jeppe Kjær sendt i dybden, og denne gang svigtede skarpretteren ikke. Han sparkede den sikkert i kassen, og sikrede De Kongeblå en fortjent sejr på 3-1.
De Kongeblå spiller næste gang i Reserveligaen den 6. november imod FCK på udebane.
Match Facts:
 Lyngby Boldklub – FC Helsingør 3-1 (2-1)
1-0 Oliver Kjærgaard (19)
2-0 Kim Ojo (27)
2-1 Morten Hegaard (42)
3-1 Jeppe Kjær (85)
 Lyngbys startopstilling
Andreas Larsen (GK), Daniel Soidik, Thomas Guldborg Christensen, Kevin Tshiembe, Adam Sørensen  – Emilio Simonsen, Oliver Kjærgaard, Mathias Hebo, Emil Nestved Kornvig – Kim Ojo, Jeppe Kjær
Bænk:
Alexander Jensen (GK), Esben Wolf, Simon Vollesen, Simon Pedersen, Rasmus Beyer, Magnus Vestergaard
Dommer: Frida Mia Klarlund Nielsen