Stephen Foyston vender tilbage til Lyngby Boldklub

Lyngby Boldklub har tilknyttet Stephen Foyston til teamet omkring Thomas Nørgaard. Kort før udgangen af sidste sæson skiftede Stephen Foyston ellers til FC Midtjylland, men nu vender englænderen tilbage til De Kongeblå – her får han ansvaret for analyse og evaluering på førsteholdet.
”Stephen og jeg har arbejdet tæt sammen tidligere omkring forberedelse på modstandere og evaluering af vores egne præstationer. Stephen er ekstremt stærk analytisk og taktisk, og han er vellidt i såvel truppen som staben. Vi har holdt tæt kontakt, også mens Stephen har været i Midtjylland, og jeg er sikker på, at vi får en endnu dygtigere mand tilbage” fortæller Thomas Nørgaard.
Omkring sig får Stephen god hjælp fra Jonathan Hartmann, der udover sit job som U17-assistenttræner også har fungeret som analytiker for Superliga-holdet. Holdet omkring Thomas Nørgaard ser således stærkt ud:
”Jeg er rigtig godt tilfreds med det team, jeg har omkring mig. På sigt vil vi gerne tilføje en egentlig førsteassistent til teamet, men vi vil også gerne være grundige i vores rekruttering, så vi har ikke travlt” lyder det fra Thomas Nørgaard.
Thomas Max Hansen bliver en del af staben
Udover gensynet med Stephen Foyston er også den tidligere Superliga-spiller Thomas Max Hansen blevet en fast del af Lyngbys Superliga-stab. Thomas Max Hansen har på konsulent-basis været en del af setuppet i Lyngby siden 1. juli, men knyttes frem til nytår tættere på Superliga-holdet.
”Thomas kender fodboldverdenen og de mekanismer, der er omkring Superliga-kampene navnlig mentalt. Thomas har i sin konsulent-rolle været omkring spillerne siden i sommer, og han skal være en ekstra mental ressource for førsteholdsspillerne. Ikke at forstå som en decideret mentaltræner, men hans fokus bliver på spillernes mentale forberedelse til og mellem kampene” fortæller Thomas Nørgaard.