Nørgaard: Vi skal gribe chancerne, når de opstår

Foto: Fodboldbilleder.dk

De Kongeblå tager på søndag imod de forsvarende mestre fra F.C. København på eget græs, og her skal man forsøge at rejse sig ovenpå nederlaget til AaB i 10. spillerunde.
Lyngby Boldklub hentede et flot 3-1-sejr, seneste løverne gæstede Lyngby Stadion, og selvom man går ydmygt til opgaven, tror assistenttræner Thomas Nørgaard på chancerne for at drille storholdet igen.
“Vi kan vinde alle fodboldkampe, vi spiller. Det er vores hold godt nok til,” fortæller Thomas Nørgaard og fortsætter:
“Det er klart, det er et andet tidspunkt at spille den her kamp mod FCK på. Senest vi mødte dem var alt på spidsen, og en lang sæson var i gang med at kulminere. Der var vi en rigtig god udgave af os selv,” lyder det fra assistenttræneren, der også har en stor respekt for søndagens modstander.
“Jeg synes, at vi møder et FCK-hold, som, udover at de har været en tur i Europa, kommer med fornyet styrke. De har været rigtig gode til at klare den begrænsede modgang, som de på det seneste har haft, og ikke er vant til derinde. De har også virket som en klub, der har arbejdet ekstremt målrettet på at få de rigtige folk ind, og levere det hårde stykke arbejde, det tager at integrere nye spillere, og det synes jeg, at de ser afkastet af nu. De har scoret mange mål, og de har vundet mange fodboldkampe på det seneste,” fortæller Nørgaard.
Nøglen til at sætte en stopper for F.C. Københavns positive stime i ligaen bliver ifølge assistenttræneren stenhårdt arbejde, attitude og intensitet.
“Vi skal være klar til at give dem kamp til stregen i forhold til de basale dyder, som der ligger i arbejdsindsats og i forhold til vores attitude og intensitet i den måde, vi gør tingene på. Når vi har det fundament på plads, så skal vi turde at gribe opgaven. Vi ved, hvad FCK kommer med. Det er ikke fordi, at de laver om på sig selv fra den ene dag til den anden. Vi ved, at de er rigtig dygtige,” lyder det fra Thomas Nørgaard.
Formår man at levere de nøgleelementer, som assistenttræneren fremhæver som essentielle, så tror han også på, at De Kongeblå nok skal få deres muligheder i opgøret.
“Vi skal være på, og vi skal være skarpe, og så skal vi gribe chancerne, når de opstår. Og hvis vi gør det, vi kan og vil, så skal chancerne nok også opstå,” fortæller han.
Som Superliga-sæsonen stille og roligt skrider frem er det ikke unormalt, at de forskellige holds trupper tyndes lidt ud på grund af skader. I Kongens Lyngby føler man sig dog ikke ramt udover det sædvanlige, og det glæder Thomas Nørgaard, der i morgen – udover anfører Mathias Tauber – kun med sikkerhed må se bort fra nyindkøbet Herolind Shala, når truppen til søndagens kamp skal udtages.
“Jeg synes ikke nødvendigvis, at vi er meget hårdere ramt end alle andre. Vi ville selvfølgelig gerne kunne stå med en 100% fit trup, og der er et par stykker, som har været lidt ude med nogle småting, men ikke noget alvorligt. Den eneste vi har lige nu, som ser ud til at være lidt længerevarende, er Shala. Ellers så er det spillere, som er involveret i træning, og som er med men i et begrænset omfang,” afslutter Nørgaard.