Hebo kan få comeback mod AaB

Foto: fodboldbilleder.dk

Lyngby-spillerne er allerede taget af sted imod Aalborg, hvor de i morgen skal kæmpe om vigtige Superliga-point mod Morten Wieghorsts mandskab.
 De Kongeblå er draget på deres tredje tur til Jylland på kun lidt mere end en uge. I sidste runde spille de 0-0 med Randers på udebane, og i onsdags havde de taget turen til Hedensted, hvor de hentede en 3-1-sejr, som sikrede dem videre avancement i DBU Pokalen. David Nielsens tropper er altså efterhånden blevet godt vante med livet på fastlandet.
Det bliver der også brug for, når Aalborg Portland Park danner rammer om opgøret imellem AaB og Lyngby. De bolsjestribede fra Nordjylland har nemlig fundet formen, efter en lidt svær sæsonstart. Det har Lyngby også. De to klubber ligger faktisk side om side i tabellen med ni point efter ni kampe.
De Kongeblå har derfor sendt et stærkt hold til AaB, hvor der blandt andet er mulighed for comeback til den unge midtbanespiller Mathias Hebo, der ellers har døjet med en skade i en længere periode. Der er heller ingen Lyngby-spillere på karantænelisten, så David Nielsen og resten af trænerteamet råder altså over en næsten fuldendt trup.
På det punkt er Morten Wieghorst i lidt større problemer, men det nordjyske mandskab har vist, at de sagtens kan levere varen. AaB-spillerne har faktisk ikke tabt en kamp siden slutningen af juli, og senest fik de i sidste runde et flot resultat på Brøndby Stadion, da de spillede 0-0, og dermed kunne tage hjem til Aalborg med ét point i bagagen.
Det bliver spændende at se, hvordan kampen udvikler sig.
Det hele bliver fløjter i gang af dommer Jørgen Daugbjerg Burchardt klokken 14:00.
Lyngbys trup til kampen mod AaB

1. Mikkel Andersen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 5, Martin Ørnskov, 6. Mathias Hebo, 7. Jesper Christjansen, 10. Mikkel Rygaard, 11. Jeppe Kjær, 12. Mayron George, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 27. Kim Ojo, 28. Oliver Kjærgaard, 48. Oliver Lund