Thomas Sørensen: En god fodboldkamp i vente mod AaB

Foto: Fodboldbilleder.dk

David Nielsens tropper drager i weekenden til Nordjylland, hvor et møde med AaB, der i skrivende stund ligger a point med De Kongeblå, i Alka Superligaens 10. spillerunde skal afgøres på Energi Nord Arena. Viceanfører Thomas Sørensen forudser, at der i Aalborg venter en velspillet omgang fodbold.

“Jeg tror, at det bliver en rigtig god fodboldkamp. AaB spiller meget ligesom os, de har mange pasninger og vil gerne spille fodbold. Jeg synes, at vi står godt til hinanden,” fortæller han.
Lyngby Boldklub har fået point i de seneste tre spillerunder mod henholdsvis FC Midtjylland, FC Helsingør og Randers FC, og i truppen er der en stor tro på, at de gode takter kan fortsættes mod det jyske modstanderhold.
“Jeg synes, at vi har gode chancer for at hente tre point deroppe. Vi er her på det sidste kommet meget godt efter den lidt blandede sæsonstart, og der er en god tro på egne evner i truppen lige i øjeblikket. Vi er også ved at have en del folk klar fra diverse småskader igen, så jeg tror, at der er gode muligheder for at hente en sejr mod AaB,” fortæller Sørensen og uddyber:
“Vi har leveret et par gode præstationer her på det sidste. Det er ikke fordi, at der på noget tidspunkt har været dårlig eller trykket stemning, men sejre og point tæller bare godt i en trup. Det giver noget selvtillid. Nu fik vi et cleansheet mod Randers, og selvom det ikke blev en sejr, så hjælper det også til. Vi er kommet godt tilbage på sporet igen,” forklarer han.
Det er tredje gang på lidt over en uge, at truppen i morgen sætter sig i en bus og drager over Storebælt. Den seneste tur fandt sted i onsdags, hvor De Kongeblå mod Hedensted IF i “Mosen” i Hedensted spillede sig videre i DBU Pokalen med en 3-1-sejr. Thomas Sørensen er dog overbevist om, at man sagtens kan rumme både pokalturneringen og Superligaen.
“Jeg mener sagtens, at man kan kan satse på både ligaen og pokalen. Det kan være et problem, hvis man har mange skader. Men vi har en flok gode unge spillere, og vi har mange folk, der ikke har været så meget i spil, der fik spillet i onsdags, så det er også godt at holde folk klar. Og altså – hvorfor skulle vi ikke tage pokalturneringen seriøst? Det er en stor ting, hvis man kan komme langt i pokalen,” afslutter forsvarsstyrmanden.
Søndagens opgør i Aalborg har kickoff klokken 14:00.