De Kongeblå skal på pointjagt i Randers

Foto: fodboldbilleder.dk

Lyngby skal forsøge at følge op på den flotte præstation imod Helsingør, når de i morgen gæster Randers på BioNutra Park.
 Lyngby skal på en spædende opgave i morgen, når der bliver taget hul på 9. runde af Alka Superligaen. De Kongeblå og morgendagens modstanderhold, Randers FC, fik begge vendt skuden i sidste runde, hvor de to mandskaber kunne fejre, at der var kommet tre point på kontoen. Det skal begge hold forsøge at følge op på i morgen, når det igen er tid til fodbold fra landets bedste række.
Hestene fra Randers havde i sidste sæson et godt tag på De Kongeblå, hvor de to gange gik sejrrigt fra opgør mod de senere bronzevindere fra Lyngby Boldklub. Der er dog sket meget siden da. En af de mange ændringer er, at den costaricanske angriber, Mayron George, er blevet lejet ud fra Randers til Lyngby, og den store skarpretter skal altså møde sin tidligere klub i sin kun anden kamp for Lyngby. Det er altså en meget specielt kamp, der venter den unge angriber.
Lyngby stiller til kamp med et stærkt hold, hvor den rutinerede midterforsvarer Thomas Sørensen blandt andet er tilbage i truppen. Han måtte ellers sidde ude med en skade i sidste runde, da holdkammeraterne var i kamp mod FC Helsingør.
Randers råder også over en stærk trup med en kort skadesliste og ingen spillere med karantæne. Der er også tæt på første gang i denne sæson, at der er ro på tingene i Randers, efter at de i sidste kamp fik en meget vigtig sejr over lokalrivalerne fra AGF. Det må have givet noget ro til den sportslige sektor i den kronjyske klub inden opgøret imod Lyngby Boldklub.
Olafur Kristjansson og David Nielsen kan altså begge stille til start med noget, der minder om stærkeste mandskab. De Kongeblå får også brug for stærkeste opstilling, når det går løs i morgen. Lyngby har nemlig ikke slået Randers i nyere tid, så det kommer til at kræve en stærk præstation, hvis David Nielsens mandskab skal have noget med fra opgøret.
Sandi Putros fløjter kampen på BioNutra Park i gang klokken 20:15.
Lyngbys trup til kampen mod Randers FC
1. Mikkel Andersen (GK), 16. Andreas Larsen (GK) 2, Thomas Guldborg Christensen (GK), 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 7. Jesper Christjansen, 10. Mikkel Rygaard, 11. Jeppe Kjær, 12. Mayron George, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Kevin Tshiembe, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 27. Kim Ojo, 30. Hallgrímur Jónasson, 48. Oliver Lund