David Nielsen: ”Kommer til Herning med gode minder”

Cheftræner David Nielsen har i denne uge haft sit hold tilbage på træningsbanen med fuld fokus på den kommende opgave mod FC Midtjylland. Midtjyderne har fået en blandet start på Superligaen, men der er absolut pil op for Jess Thorups tropper der har vundet fire ud af de sidste fem kampe:
”De ligger nummer 2 i Superligaen, og har samtidig været med i Europa League-kvalifikationen helt frem til Playoff-runden. Det vidner selvfølgelig om stor kvalitet hos alle, og Midtjylland har så god og bred en trup at uanset hvordan de stiller op, så kan alle hold i rækken få problemer ” lyder det fra David Nielsen, der dog også har gode minder fra sidst Lyngby besøgte Herning:
”Vi kommer til Herning med nogle rigtigt gode minder fra vores afgørende bronzekamp, hvor det hele gik op i en højere enhed. Hele sidste sæson voldte vi dem voldsomme problemer, og vi tabte ikke i de fire indbyrdes kampe. Så vi skal gøre som vi altid gør, og gå ind til kampen for at vinde. For det viser historien, at vi er i stand til” lyder det fra David Nielsen.
Han kunne i midtugen se FC Midtjylland ryge ud af Europa League Playoff til Apollon Limasson fra Cypern. Umiddelbart lignede det et skuffet hold, der travede ud af den normalvis stærke hjemmebane på MCH Arena. Men David Nielsen ser flere nuancer i kampen, der giver både fordele og ulemper for De Kongeblå:
”FCM vil have europæisk tempo i benene, forstået på den måde, at de vil gå ind til kampen med en højere kadence end de måske normalt gør. Så det er afgørende at vi er klar fra start til at matche det niveau” fortæller David Nielsen, der ellers ikke har brugt ret mange minutter på at tænke på FC Midtjyllands eller Lyngbys situation:
”Man kan sagtens dvæle ved, at FC Midtjylland er store favoritter, eller at vi skal revanchere alt muligt efter sidste weekend. Men det handler slet ikke om det. Det vigtige for os har været at mærke hvordan spillerne er i træningen. Og der har vi skruet op for intensiteten og set, at der er en sund aggressivitet i duellerne, og vi har set spillerne udvise stor lyst og sult til træning” lyder det fra David Nielsen.
Der er kick-off på MCH Arena i Herning på søndag kl. 13.00