Lyngby vil udvide aktionærkredsen

Klubbens aktuelle hovedaktionær Hellerup Finans har som oplyst på den ekstraordinære generalforsamling for nogle måneder siden pillet Lyngby Boldklub af salgslisten og arbejder nu på en model, hvor flere med-investorer skal være med til at udvikle klubben. Der er et meget stort potentiale i De Kongeblå, og det skal en række nye professionelle partnere være med til at forløse:

”Tanken er at udvide aktionærkredsen, så vi er flere skuldre til at løse opgaven, og vi er allerede i dialog med flere interessante partnere omkring dette. Hellerup Finans vil stadig være en meget aktiv aktionær fremadrettet, men der vil ske ændringer i sammensætningen, så fundamentet styrkes” fortæller Torben Jensen.

De nye investorer skyder penge i klubben gennem kapitalforhøjelser og køber samtidigt nogen af de eksisterende aktier af Hellerup Finans. Derved reduceres Hellerup Finans’ ejerandel efter planen til ca. 40%, og samtidig skaber det kapital til udviklingen af klubben – herunder en fremtidig færdiggørelse af stadion som del af en ambitiøs plan frem mod 2021:

”Vi er i gang med at udarbejde en 2021-plan for Lyngby Boldklub, og den indebærer også en udvikling af stadionområdet. Men vi ønsker ikke at åbne op for hele posen endnu før vi har alle de eksterne partnere på plads.”

”Det er svært at sige meget mere på nuværende tidspunkt, og før vi kender alle partnere, der skal være med til at udvikle Lyngby Boldklub. Men vi tør godt sige, at det blandt andet er en ambition for os at fejre 100-års jubilæum i 2021 på et færdiggjort Lyngby Stadion” fortæller Torben Jensen, der er glad for, at en flot sæson med tilhørende bronzemedalje og en godkendt Europa League-kampagne har lagt et nyt lag i fundamentet i Lyngby Boldklub:

”Lyngby Boldklub er, modsat hvad der har stået steder i pressen, en gældfri Superliga-klub, der har leveret nogle fantastiske resultater det seneste år. Vi kan se et stort potentiale i at bygge videre på klubben herfra – både på fodbolddelen, men også på andre forretningsområder”.

”Inde på banen skal vi fortsat konsolidere os i Superligaen, men uden for kridtstregerne fortsætter vi det hårde arbejde med at forstærke fundamentet yderligere og indfri det store potentiale, der er i Lyngby Boldklub. Vi glæder os til at fortælle nærmere henover efteråret” lyder det fra Torben Jensen.