Det hele bliver afgjort på Lyngby Stadion

Foto: fodboldbilleder.dk

Mægtige FC Krasnodar gæster i dag Lyngby Stadion i den altafgørende returkamp i tredje runde af Europa League-kvalifikationen.
 Lyngby-spilleren leverede en fantastisk præstation i Rusland, da de tabte med 1-2 til de russiske favoritter. Det var dog med en blandet fornemmelse, at spillerne gik fra banen, da de måtte indkassere sejrsmålet på kampens sidste spark. Det ændrer dog ikke på det faktum, at De Kongeblå i Rusland sikrede sig et udgangspunkt, som betyder, at det hele skal afgøres på Lyngby Stadion.
Reglen om udebanemål betyder, at en 1-0-sejr vil være nok for De Kongeblå. Det bliver dog ikke en let opgave at få det resultat i hus mod de russiske favoritter.
Det første opgør i Rusland blev spillet i et voldsomt højt tempo og i en ekstrem varme. Den har helt sikkert trukket tænder ud for de involverede spillere. Det var derfor også ubarmhjertigt, at begge mandskaber få dage efter kampen skulle på vanskelige udebaneture. Lyngby besøgte Brøndby Stadion og måtte forlade banen med et 3-5-nederlag. FC Krasnodar havde taget turen til den russiske hovedstad, hvor de tabte 0-2 til Spartak Moskva.
Nederlaget i kampen mod Spartak Moskva var sæsonens første for FC Krasnodar, der er startet sæsonen med to sejre i den hjemlige liga og en triumf mod Lyngby Boldklub i Europa League-kvalifikationen.
Det må dog forventes, at de to hold vil glemme alt om deres respektive ligaer og efterlade det hele på banen. Vinderen avancerer nemlig til den afgørende fjerde runde i kvalifikationen, som er sidste skridt inden gruppespillet. Taberen af dagens opgør er derimod ude af Europa for i år.
Lyngby-mandskabet har haft nogle udfordringer i starten af sæsonen med både at spille i Europa League og Superligaen. Specielt i de bagerste rækker kæmper de med skader og træthed. Det kan blive en faktor, når det i dag går løs. Der er dog også lyspunkter på de områder. Den rutinerede midstopper Thomas Sørensen er nemlig tilbage i truppen efter at have siddet ude med en skade i et par uger.
De Kongeblå må dog fortsat undvære anfører Mathias Tauber, som døjer med en længerevarende skade. Jeppe Brandrup er heller ikke med i truppen på 18 mand, der i morgen skal forsøge at skabe et kæmpe resultat på hjemmebanen.
Kampen bliver fløjtet i gang klokken 19:45.
Lyngbys trup til kampen mod FC Krasnodar:

1. Mikkel Andersen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 6. Mathias Hebo, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Mikkel Rygaard, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Kevin Tshiembe, 19. Kristoffer Larsen, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 27. Kim Ojo, 48. Oliver Lund