Danilo Arrieta forlader Lyngby Boldklub

foto: fodboldbilleder.dk
Danilo Arrieta forlader Lyngby Boldklub

I jagten på spilletid forlader offensivspilleren Danilo Arrieta nu Lyngby Boldklub efter to gode år i Lyngby-trøjen.

Når Lyngbys Superliga-trup på søndag møder ind efter sommerferien bliver det uden nummer 11 på træningsbanen. Offensivspilleren Danilo Arrieta forlader Lyngby Boldklub efter to sæsoner hos De Kongeblå, der har budt på 26 kampe, 3 scoringer og ikke mindst en Superliga-oprykning og bronzemedaljer som højdepunkterne.

”Danilo har været uheldig med skader, og har nu behov for kontinuerlig spilletid for at komme tilbage på sit høje niveau. Vi ønsker Danilo held og lykke med fremtiden og takker ham for indsatsen for os, især i oprykningssæsonen hvor han inden sin skade var en stor profil for os og var kampafgørende ved flere lejligheder” lyder det fra cheftræner David Nielsen.

Hovedpersonen selv er afklaret med afskeden med Lyngby, der har sat et pænt aftryk i Danilo Arrietas fodboldkarriere: ”Jeg har været rigtig glad for min tid i Lyngby. Det har været fedt at være med på rejsen fra 1. Division til Superligaen, men jeg føler også, at jeg har brug for en ny udfordring og for at få noget fast spilletid igen” lyder det fra Danilo Arrieta, der fremhæver det første år i Lyngby Boldklub som særlig godt:

”Jeg kom fra en mindre klub i Skive til en større klub med en klar målsætning om at vinde hver gang – og rykke op. Mit første år spillede jeg fast, og var super glad for den tillid jeg fik fra David og trænerteamet. Jeg fik så desværre en skade, der holdt mig ude i næsten 1 år. Jeg har kæmpet mig tilbage, og har været klar til at spille, men jeg har også respekt for, at holdet har klaret sig så godt, at spilletiden har været begrænset for mig”.

”Jeg er blevet en mere erfaren spiller, så jeg har egentlig bare bidraget med det jeg kunne uden for banen og været en del af det gode sammenhold, der er i Lyngby. Jeg vil gerne takke mine fantastiske holdkammerater, trænerstaben og specielt Mikkel Marker, som jeg har tilbragt en del timer med under mit skadesforløb. Jeg gl&aaelig;der mig meget til at følge Lyngby Boldklub i den videre færd fremover, og jeg ønsker alle i klubben det bedste i fremtiden” lyder det fra Danilo Arrieta.

Danilo Arrieta har kontraktudløb med Lyngby i denne måned, og er dermed fri til at jagte spilletid i en ny klub. Lyngby Boldklub takker Danilo for indsatsen og ønsker et stort held og lykke fremover!