Dans bare videre – Kim Ojo har forlænget

foto: fodboldbilleder.dk
Dans bare videre – Kim Ojo har forlænget
Lyngby Boldklub har i dag forlænget kontrakten med Kim Ojo, så den nu løber frem til sommeren 2019.
Den 28-årige angriber Kim Ojo kom sidste år til Lyngby Boldklub efter en årrække i norsk, belgisk og ungarsk topfodbold. Siden da har den store angriber haft 16 Superliga-optrædener for De Kongeblå, hvor han særligt i foråret har vist sig som en angriber, der kan gøre ondt på modstanderen.
Og cheftræner David Nielsen tror da også på, at det kan blive til mange flere kampe og mål i fremtiden – derfor har Lyngby Boldklub i dag forlænget aftalen med Kim Ojo med to år:
"Kim kom til Lyngby Boldklub efter en lang periode uden fodbold, og efter et års benhårdt arbejde er han nu ved at være tilbage ved det niveau han havde, da han udfoldede sig i Norge” fortæller David Nielsen med henvisning til Kim Ojos succesfulde karriere i Nybergsund og SK Brann, hvor angriberen scorede imponerende 68 mål i 142 kampe.
Og det er det niveau, som Kim Ojo nærmer sig. Ifølge David Nielsen er der meget mere i vente fra angriberen, der i den forgangne Superliga-sæson scorede 3 mål i 16 kampe:
”Vi har endnu det bedste til gode, og jeg tror personligt på, at Kim kan blive endnu bedre. Han er en vigtig brik i forhold til at kunne variere vores taktiske indgangsvinkel til kampene, og han har været afgørende for os særligt i Mesterskabsspillet. Derfor er vi rigtig glade for, at Kim Ojo har skrevet under på en ny kontrakt for yderligere to år" lyder det fra David Nielsen
Den 1,93 meter høje nigerianer havde oprindeligt kontraktudløb denne sommer, men er altså nu på en aftale frem til sommeren 2019. Kim Ojo kom til Lyngby fra belgiske OH Leuven, men det var i Norge han slog igennem for Nybergsund og SK Brann, hvilket fik ham solgt til belgiske Genk i 2013.