Lyngby Boldklub har fået sin Superliga-licens

Lyngby Boldklub har i dag modtaget Superliga-licens til den kommende sæson. Bestyrelsesformand Torben Jensen ser nu fremad mod afslutningen på en historisk Superliga-sæson.
De Kongeblå spiller på søndag kamp om bronzemedaljerne i Superligaen, men alligevel har de sidste 24 timer været præget af uvished om Superliga-fremtiden. En ankesag hos Licensappeludvalget, der mødtes tidligere i dag, skulle fastslå om Lyngby Boldklub overhovedet havde en fremtid i landets bedste række. Lyngby Boldklub havde i første omgang ikke fået licens, men i appeludvalget er det lykkedes Lyngby Boldklub at opfylde DBUs finansielle krav.
Mandagens bekymring er derfor afløst af taknemmelighed og lettelse hos bestyrelsesformand Torben Jensen, der er glad for at licensen nu er på plads:
”Vi er selvfølgelig glade for at licensappeludvalget har tildelt os Superliga-licens til den kommende sæson. Vi er stolte over den sæson vi har præsteret inde på banen, og at vi nu har ryddet den sidste usikkerhed af banen i forhold til næste sæson, gør at vi kan ydmygt kan kigge fremad” fortæller Torben Jensen, der ikke ønsker at bruge mere tid på appelsagen. Han og resten af klubben retter nu fokus mod den sidste og medalje-afgørende kamp i Superligaens Mesterskabsspil.
”Vi har taget kritikken og uenigheden om sagens forløb til efterretning, men det er fortid fra nu af. Vi takker DBU for at have kigget grundigt på vores sag og ser ellers frem mod vores næste mål på søndag, hvor vi spiller bronzekamp og kan få medaljer for første gang i 25 år. Vi har spillet en helt fantastisk sæson og er til det sidste med om både medaljer og europæisk kvalifikation. Det havde ingen af os turde tro på” lyder det fra Torben Jensen.
For yderligere information og interviewforespørgsler henvises til kommunikationschef Kristian Maimann, km@lyngby-boldklub.dk.