Jesper Hansen indkaldt til A-landsholdet

foto: fodboldbilleder.dk
Jesper Hansen indkaldt til A-landsholdet
Lyngby-målmand Jesper Hansen kroner en flot sæson med endnu en landsholdsudtagelse til Danmarks bedste landshold! Her finder man også flere tidligere Lyngby-talenter.
Jesper Hansen har været en sikker sidste skanse for Lyngby Boldklub i indeværende sæson, der søndag kulminerer med en direkte kamp om bronzen i sidste spillerunde af Mesterskabsspillet. Jesper Hansen har hele vejen igennem været fremhævet som en af Lyngbys bedste, og at A-landsholdet nu igen kalder på målmandens kvaliteter er ikke nogen kæmpe-overraskelse. Jesper Hansen er indkaldt til de to kampe mod henholdsvis Tyskland og Kazakhstan – førstnævnte en jubilæumskamp i forbindelse med 25-året for EM-triumfen. Kampen mod Kasakhstan er dog blandt landsholdets vigtigste kvalifikationskampe i den aktuelle VM-kvalifikation.
Det er tredje gang i denne sæson at Jesper Hansen bliver indkaldt til A-landsholdet. I september blev han indkaldt i sidste øjeblik grundet en skade til Kasper Schmeichel, mens han i november blev udtaget til den omvendte kamp mod Kasakhstan samt en venskabskamp mod Tjekkiet. Selvom Lyngby-keeperen har været indkaldt flere gange har Jesper Hansen dog fortsat din debut til gode.
Ny i landsholdssammenhæng er også den tidligere Lyngby-spiller Frederik Sørensen, der efter en stor sæson i FC Köln endelig er at finde på listen over udtagne spillere. Blandt tidligere Lyngby-navne finder man også Yussuf Poulsen (18 landskampe, 3 mål), Andreas Bjelland (23 kampe, 2 mål) og Lasse Schøne (28 kampe, 3 mål).
Kampene mod Tyskland og Kasakhstan spilles henholdsvis den 6. og 10. juni.