Tre skal blive til fire

Foto: fodboldbilleder.dk

Tre skal blive til fire
Søndag klokken 13:00 er der igen fodbold fra Alka Superligaen, når SønderjyskE tager turen fra Haderslev til Lyngby Stadion. De to hold har mødtes tre gange tidligere i sæsonen. De Kongeblå har gjort rent bord i de opgør, og i dag skal de forsøge at få fire på stribe.

Mesterskabsspillet nærmer sig sin afgørelse og kampen om medaljer spidser til i toppen af Superligaen. Dagens opgør mellem Lyngby og SønderjyskE er derfor meget afgørende, hvis de to hold skal holde fast i drømmen om medaljer.

David Nielsens Lyngby-mandskab har haft et godt tag på sønderjyderne og har hentet ni point i deres foregående tre indbyrdes kampe. Den seneste sejr kom kun to runder tilbage, da De Kongeblå kunne tage fra Sydbank Park med en 2-1-sejr i bagagen.

De lyseblå fra Sønderjylland tankede dog selvtillid i sidste runde. De hentede deres første point i mesterskabsspillet, da de spillede uafgjort på Brøndby Stadion. Lyngby var også på en vanskelig opgave i sidste runde, men slap ikke ligeså heldigt fra det. De tabte klart 3-0 i Telia Parken, hvor et hattrick af Andrija Pavlovic sænkede oprykkerne fra Lyngby.

De to hold har altså begge fået en svær start på mesterskabspillet. SønderjyskE er kun noteret for et enkelt point i mesterskabsspillet. Lyngby har på grund af deres senest sejr i Haderslev gjort det lidt bedre, da de har fået tre point på kontoen. Den svære start i mesterskabsspillet er derfor medvirkende til, at udfaldet af kampen i morgen kan vise sig meget afgørende.

Det er dog ikke kun medaljer, der er tilbage at spille om for de to mandskaber. Fjerdepladsen kan også vise sig at blive meget værdifuld, da den – på grund af, at vinderen af pokalfinalen bliver fundet mellem Brøndby og FCK – giver adgang til en enkelt playoff-kamp på hjemmebane mod rækkens nummer syv, hvor vinderen sikrer sig en plads i kvalifikationsspillet til Europa League. Det ville være en stor skalp for både Lyngby og SønderjyskE, så der er bestemt meget på spil for de to hold, når det i morgen går løs på Lyngby Stadion.

SønderjyskE drager til Sjælland med nogle udfordringer i de bagerste rækker, hvor skader og karantæner må give SønderjyskE-cheftræner, Claus Nørgaard, nogle alvorlige panderynker. Omvndt lysner det hos De Kongeblå, der godt nok fik anfører Mathias Tauber skadet i forbindelse med nederlaget i Parken i sidste runde. Til gengæld vil det glæde i Lyngby-kredse at Jeppe Kjær er klar igen efter at have misset flere kampe med en skadet ankel.

Du kan købe billet til kampen via dette link: http://shop.lyngby-boldklub.dk/kampe

Lyngbys trup til kampen mod SønderjyskE
1. Jesper Hansen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 7. Jesper Christjansen, 8. Lasse Rise, 9. Lasse Fosgaard, 10. Mikkel Rygaard, 13. Alexander Munksgaard, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 23. Jens Odgaard, 24. Thomas Sørensen, 27. Kim Ojo, 30. Hallgrimur Jonasson.