Lumb og Tauber sænkede SønderjyskE

Foto: fodboldbilleder.dk

Lumb og Tauber sænkede SønderjyskE
Lyngby fik deres første sejr i mesterskabsspillet, da de vandt 2-1 over SønderjyskE på Sydbank Park.

Det var ikke ligefrem forårsvejr, da Lyngby var taget til Sønderjylland for at duellere mod SønderjyskE fredag aften. Der var dog stadigvæk lagt op til et spændende opgør mellem to hold, der begge manglede at komme ordentligt i gang med deres respektive kampagner i slutspillet.

Der var ikke spillet mere end 30 sekunder før Lyngby fik kampens første chance. Den store angriber Kim Ojo dukkede op imellem SønderjyskE-forsvarspillerne og headede bolden forbi Lukas Fernandes, men Lyngby-angriberen snublede inden, han kunne trille bolden i mål. Det kunne have været en af de tidligste scoringer i en Superliga-kamp.

Det var De Kongeblå, der sad på spillet ved kampens indledning. SønderjyskE forsøgte sig med lange indkast, hvor anfører Pierre Kanstrup var trukket med frem for at kaste langt. Uden at det lykkedes i begyndelsen. Efter 12 minutter kom de dog tættere på efter en dødbold, men her viste Jesper Hansen den sikkerhed, som har kendetegnet hele hans tid i Lyngby.

Jesper Christjansen fik en stor mulighed efter 18 minutter. Midtbanespilleren stod fri på kanten af feltet, men den afslutning, han sendte af sted, manglede kvalitet, og skabte derfor ingen problemer for Lukas Fernandes i SønderjyskE-målet.

Dommer Peter Munch Larsen kom i fokus få minutter efter, da han undlod at fløjte straffe til Lyngby. David Boysen gik ned i feltet efter en glidende tackling, men fløjten forblev altså tavs. David Boysen fik til gengæld et gult kort for efterfølgende protester. I den situation var SønderjyskE meget heldige, og Lyngby det modsatte.

SønderjyskE fik en kæmpe chance efter 28 minutter, men angriberen Marco Mitrovic var uskarp, og sparkede bolden langt over mål. Det udnyttede Lyngby. Minuttet efter SønderjyskEs chance havde Lyngby bragt sig foran. På et fremragende indlæg af David Boysen dukkede Michael Lumb op i feltet og headede flot og fortjent Lyngby foran. 1-0 til De Kongeblå efter 30 minutter. På et mål af en spiller, der bestemt ikke er vant til at score.

Det var også stillingen, da de to hold gik til pause efter en underholdende første halvleg med mange tilbud i begge ender.

Kun to minutter inde i anden halvleg fik SønderjyskE en stor chance. Christian Jakobsen var alene igennem og fik sendt en meget kvalificeret afslutning mod mål, men Jesper Hansen var på plads i Lyngby-buret.

Seks minutter inde i anden halvleg kom der endnu et Lyngby-mål fra en uventet spiller. Mathias Tauber stod helt alene foran mål efter en dødbold, og han kunne let fordoble føringen for De Kongeblå, som var godt på vej mod at vinde deres tredje kamp mod SønderjyskE i denne sæson.

SønderjyskE-spillerne forsøgte at etablere et pres, men de havde meget vanskeligt ved at nedbryde Lyngby-defensiven, der specielt i anden halvleg stod stærkt. David Nielsens tropper virkede opsatte på at få alle tre point med hjem, og var i store perioder i fuld kontrol over kampen. De gange, hvor SønderjyskE kom frem til afslutninger, var Jesper Hansen en sikker sidste skanse.

Det var derfor også kun kosmetisk, da Jeppe Simonsen fik skovlet en reducering ind tre minutter inden i dommerens overtid. 2-1 til Lyngby var status, da kampen sluttede.

Match Facts:
SønderjyskE – Lyngby Boldklub 1-2 (0-1)
1-0 Michael Lumb (29)
2-0 Mathias Tauber (51)
2-1 Jeppe Simonsen (90+)

Lyngbys startopstilling: 1. Jesper Hansen (GK) – 20. Jeppe Brandrup, 4. Mathias Tauber, 24. Thomas Sørensen (<-> 30. Hallgrimur Jonasson (89)), 3 Michael Lumb – 22. Bror Blume, Jesper Christjansen – 10. Mikkel Rygaard, 21. David Boysen (<-> 23. Jens Odgaard (73)), 19. Kristoffer Larsen (<-> 9. Lasse Fosgaard (64)) – 27. Kim Ojo
Ikke benyttet:
16. Andreas Larsen (GK), 13. Alexander Munksgaard, 17. Casper Højer Nielsen, 25. Emil Larsen

Advarsler:
Kees Luijckx,Mikkel Hedegaard – SønderjyskE