Lyngby Boldklub indgår samarbejde med Helsinge Fodbold

Helsinge Fodbold er ny samarbejdsklub med Lyngby Boldklub, der skal bistå den nordsjællandske breddeklub med viden, erfaring og know-how.
Helsinge Fodbold og Lyngby Boldklub har indgået en aftale om at samarbejde om ungdomsfodbolden i den nordsjællandske traditionsklub. Foreningens knap 400 aktive fodboldspillere under 18 år får fremover glæde af Lyngby Boldklubs erfaring og knowhow i forhold til især børnefodbold og talentudvikling.
Tanken er, at Lyngby Boldklub skal bistå foreningen på noget der minder om ”konsulentbasis”. Det fortæller Nicas Kjeldsen, der er sportslig leder for U13-U15 i Lyngby Boldklub:
”Vi er glade for, at Helsinge har valgt at kigge vores vej i forhold til et samarbejde. Vi skal fra Lyngby Boldklubs side primært være til rådighed for trænerne i Helsinge Fodbold, hvor vi skal agere sparringspartner og vidensdele de erfaringer, vi har med talentudvikling. Det indebærer eksempelvis træning for U10-U12-segmentet, sparring og konsultationer på forespørgsel fra Helsinge” fortæller Nicas Kjeldsen om det nye samarbejde.
I Helsinge Fodbold, der om to år kan fejre sit 100-års jubilæum, glæder man sig til at klubbens mange aktive unge fremover kan støtte sig op af Lyngby Boldklubs tiltag til talentudvikling:
”Lyngby har bragt samarbejdet ned i vores øjenhøjde, og derfor giver det gensidigt rigtig god mening at lave den her samarbejdsaftale. Det er en aftale, der går begge veje og vi glæder os til at komme i gang” fortæller Thomas Jessen, formand i Helsinge Fodbold.
Aftalen mellem Lyngby Boldklub og Helsinge Fodbold træder i kraft med øjeblikkelig virkning, og præsenteres i sin fulde form for Helsinge Fodbolds trænere næste onsdag d. 19. April klokken 18.30.