Jens Odgaard-perle var ikke nok på Brøndby Stadion

Foto: fodboldbilleder.dk

Jens Odgaard-perle var ikke nok på Brøndby Stadion
Lyngby-spillerne var mandag eftermiddag taget til Vestegnen for at møde rækkens nummer to, Brøndby IF. De Kongeblå tog kampen op, men måtte efter 90 minutter forlade banen med et 3-2-nederlag.

Sæsonmålet om overlevelse blev sikret i sidste uge for De Kongeblå. Det betød, at der nu blev jagtet en ny målsætning om medaljer, da Lyngby besøgte Brøndby Stadion. Kampen mod Brøndby var fra start en stor udfordring for oprykkerne fra Lyngby. Sydsiden bar Brøndby-spillerne frem og allerede efter 1 minut havde de gule fra Vestegnen en kæmpe chance, da Phiri stod fri feltet. Han sendte en afslutning af sted, og det var kun på grund af en heroisk redning af Thomas Sørensen, at De Kongeblå ikke kom bagud. Thomas Sørensen blev dog skadet i situationen og måtte lade sig udskifte.

Brøndby-spillerne dominerede, men uden at skabe store chancer. Efter et kvarters spil fik Lyngby et hjørnespark. Det blev afviklet kort, og efter flere små afleveringer havnede bolden hos Jeppe Kjær, der vendte rundt i feltet og sparkede bolden ind med venstrebenet. 1-0 til Lyngby på mål af Jeppe Kjær. Det lød som en historie man havde hørt før. Det var Lyngby-topscorens 10. sæsonmål.

Brøndby var fortsat spilstyrende, men de blev ikke rigtige farlige mod et godt organiseret Lyngby-hold. David Boysen havde endda muligheden for at gøre det til 2-0, da han blev sendt alene i dybden, men den hurtige venstrekant kom for tæt på Frederik Rønnow, hvilket betød at stillingen fortsat var 1-0 til Lyngby, da de to hold gik til pause. Kamil Wilczek havde dog også en stor mulighed lige inden afslutningen på første halvleg. Den brændte han, men han skulle få flere chancer for at komme på måltavlen i anden halvleg.

Brøndby kom stærkt ud til anden halvleg og pressede i perioder Lyngby-spillerne i bund. Jesper Hansen klarede dog de første par forsøg. I det 60. minut gik den dog ikke længere. Polakken Kamil Wilczek modtog bolden i feltet. Han vendte rundt på sin første berøring og afsluttede resolut med sit venstreben. 1-1 på Brøndby Stadion.

Kamil Wilczek var dog ikke færdig. I det 75. og i det 79. minut var han første mand på returbolde. Det betød at Brøndby-spillerne var foran 3-1 på et hattrick af Kamil Wilczek. Man kunne frygte, at Lyngby-spillere herefter ville slå op i banen, men indskiftede Jens Odgaard ville det anderledes. Han udfordrede stærkt og sparkede bolden fremragende ind med højrebenet. Et mål fra øverste hylde. Det bragte spændingen tilbage i kampen, men Lyngby-spillerne kunne dog ikke forvalte spændingen til et egentlig pres, hvorfor at kampen sluttede med en 3-2-sejr til Brøndby.

Match Facts:
Brøndby IF – Lyngby Boldklub 3-2 (0-1)
0-1 Jeppe Kjær (16)
1-1 Kamil Wilczek (60)
2-1 Kamil Wilczek (75)
3-1 Kamil Wilczek (79)
3-2 Jens Odgaard (83)
Lyngbys startopstilling: 1. Jesper Hansen (GK) – 20. Jeppe Brandrup, 4. Mathias Tauber (c), 24. Thomas Sørensen (<-> 30. Hallgrimur Jonasson (2)), 3 Michael Lumb  – 5. Martin Ørnskov (<-> 11. Danilo Arietta (82)), 22. Bror Blume -10. Mikkel Rygaard, 21. David Boysen, 8. Lasse Rise (<-> 23. Jens Odgaard (59))  – 15. Jeppe Kjær
Ikke benyttet:
16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 17. Casper Højer Nielsen 27. Kim Ojo,

Advarsler:
Rodolph Austin, Lebogang Phiri- Brøndby IF