Ung Lyngby-træner vinder flot frivilligpris

Mandag aften blev årets frivilligpriser i Lyngby-Taarbæk kommune uddelt, og Randi Østergaard Faurskov fra Lyngby Boldklub var blandt de stolte vindere, da hun vandt prisen som årets idrætsleder.
Alle klubber har brug for ildsjæle. Entusiaster, der får maskineriet til at køre rundt. Randi Østergaard Faurskov er en af dem. Hun træner fem forskellige årgange i Lyngby Boldklub, og bidrager med en kæmpe indsats, som er meget vigtig for klubben. Der er derfor også mere end fortjent, at hun blev den glade vinder af prisen som årets idrætsleder. Hun var dog selv meget overrasket og ydmyg omkring det.
”Jeg var vildt overrasket. Jeg vidste ikke engang, at klubben havde indstillet mig, så det hele var meget overvældende og rørende. Jeg havde ikke lige set den komme, men jeg var selvfølgelig mest af alt vildt glad. Det er klart,” siger Randi Østergaard Faurskov.
Det var et storstilet arrangement, hvor borgmesteren i Lyngby-Taarbæk kommune, Sofia Osmani, var mødt op for at overrække priserne. I forbindelse med overrækkelsen blev der også sagt et par fine ord omkring det store arbejde Randi Østergaard Faurskov leverer i klubben.
”Det var jo meget overvældende, at borgmesteren var der. Og værten til arrangementet læste også nogle ord op omkring begrundelsen for, at jeg fik prisen, som jeg tror nogle at folkene i klubben har skrevet, det var meget rørende må jeg sige,” fortæller den unge Lyngby-træner.
”Kræver en masse planlægning”
27-årige Randi Østergaard Faurskov studerer til dagligt spansk på Københavns Universitet, men finder altså ved siden af forelæsninger og tunge tekster tid til at træne fem årgange i klubben. Det er ikke altid en let logistisk opgave.
”Det kræver en masse planlægning. Der er en del ting, der skal passe sammen. Jeg synes dog, at det hjælper at være studerende. Det er jo rimeligt fleksible tider og ofte om formiddagen, at vi har forelæsninger. Træningen i Lyngby er jo om eftermiddagen, så jeg får det til at hænge sammen – selvom det kræver en del planlægning,” afslutter hun.