Lyngby får vigtigt point mod Esbjerg fB

Foto: Fodboldbilleder.dk

Lyngby får vigtigt point mod Esbjerg fB
Esbjerg fB var mandag aften på besøg på Lyngby Stadion. Kampen sluttede uden mål, men med et vigtigt point til De Kongeblå Lyngby-spillere.

Kampen skulle være spillet fredag, men på grund af banens tilstand havde Lyngby-spillerne måtte vente til mandag eftermiddag med at komme tilbage i kamp på Lyngby Stadion. Græstæppet så mandag eftermiddag fint ud, taget årstiden i betragtning. De to hold havde begge startet forårssæsonen med tre point, og med styr på den omtalte bane, var forventningerne til en god fodboldkamp bestemt til stede, da bolden begyndte at rulle i kampen mellem Lyngby Boldklub og Esbjerg fB.

Men det gode spil lod dog vente lidt på sig. Begyndelsen af kampen var meget taktisk og uden de store chancer. De to hold virkede begge velorganiserede og godt forberedte. Det var først efter 16 minutter, at den ene af de to målmænd kom lidt på arbejde. Det var efter en Jeppe Kjær afslutning, men den skabte ikke de store problemer for Jeppe Højbjerg i Esbjerg-målet. David Boysen havde også en mulighed, der manglede kvalitet, og Esbjerg forsøgte sig også et par gange udefra. Der var dog ingen af de to keepere, som var specielt udfordrede i begyndelsen af kampen. Lyngby-keeper Jesper Hansen måtte lade sige udskifte efter en halvtimes spil, og på det tidspunkt havde han ikke foretaget sig meget mere end et par udspark. Andreas Larsen, der erstattede Jesper Hansen, burde være kommet på arbejde kort tid efter, da Emmanuel Oti Essigba fra Esbjerg kom alene igennem, men hans afslutning røg langt forbi Lyngby-målet. De to hold gik derfor til pause med stillingen 0-0 efter en chancefattig, men meget veldisciplineret første halvleg fra begge mandskaber.

Blot fem minutter inde i anden halvleg var Lyngby for første gang farlige. Efter et kort hjørnespark sparkede tilbagevendte David Boysen på mål med sit venstreben. Et godt forsøg, men venstrekanten måtte dog se afslutningen gå snært forbi. 10 minutter inde i anden halvleg var der dramatik, da Lasse Fosgaard faldt i feltet, men fløjten forblev tavs. Lyngby virkede mere tændte i anden halvleg, og udviste mere aggressivitet og engagement. Det resulterede dog ikke i de helt store muligheder.

Esbjerggenserne fra den gamle fiskerby var ikke specielt farlige, og Andreas Larsen skulle ikke foretage sig meget mere, end Jesper Hansen havde foretaget sig inden udskiftningen.

Efter 75 minutter var Bror Blume tæt på at bringe De Kongeblå foran, men flugteren fra den kreative midtbanespiller blev blokeret. Esbjerg slog kontra kort efter, men et stærkt returløb af Jesper Christjansen og en vågen Andreas Larsen i målet forhindrede, at det blev farligt. Med mindre end 10 minutter igen kunne Kim Ojo have bragt Lyngby foran, men den store angriber kunne ikke vende rundt og få afsluttet.

Esbjerg fik deres absolut største mulighed i kampens overtid, da de på en kontra kom igennem. Det var i den situation kun få centimeter, der holdt dem fra at stjæle alle tre point. Bolden passerede dog forbi Andreas Larsen i Lyngby-målet, hvilket betød at kampen sluttede med de samme cifre, som den startede, 0-0. Og endnu et vigtigt point til De Kongeblå, der fortsat er ubesejret i 2017.

Match Facts:

Lyngby Boldklub – Esbjerg fB 0-0 (0-0)
Lyngbys startopstilling: 1. Jesper Hansen (GK) (<->  16. Andreas Larsen (31))  – 20. Jeppe Brandrup, 4. Mathias Tauber (c), 24. Thomas Sørensen, 3. Michael Lumb – 5. Martin Ørnskov, 7. Jesper Christjansen – 9. Lasse Fosgaard (<-> 27. Kim Ojo (70)), 22. Bror Blume, 21. David Boysen – 15. Jeppe Kjær
Ikke benyttet:
2. Thomas Guldborg Christensen, 8. Lasse Rise, 17. Casper Højer Nielsen, 23. Jens Odgaard, 30. Hallgrimur Jonasson,
Advarsler:
Thomas Sørensen – Lyngby BK